Starksy verbindt influencers met augmented reality

Crea / News

Starsky innoveert en charmeert met Starsky AR, een augmented reality filter voor Instagram. AR filters gebruiken betekent dat je digitale beelden over de werkelijkheid legt. Onder het motto “Which Starsky Are You” werd einde mei een eigen ontworpen AR filter verspreid via zijn celebrity influencer en TikTok-netwerk op sociale media.

“Starsky staat voor verslavend entertainment online dat merk versterkend werkt. Tegelijk willen we de Starsky squad met 57 influencers en celebrities op een speelse en eigentijdse wijze nog hechter met elkaar verbinden,” zegt oprichter Kristiaan Cloots. “Om het community gevoel onderling nog te vergroten lanceerden wij deze in huis gemaakte AR filter. Na 48 uur tikten we af op meer dan 30 000 registraties en meer dan 1 miljoen impressies. Natuurlijk zijn we erg blij met deze hoge respons.”

“63 % van de Instagram gebruikers activeert dagelijks een filter. De verwachting is dat er in 2022 3,5 miljard gebruikers zullen zijn die AR filters installeren (bron: Gartner). Als marktleider en innovator bouwen wij actief mee aan deze trend. Met als doel: nog sterker engagement van onze 57 influencers en celebrities en van hun volgers. Zo bouwen wij aan hechtere communities. “En natuurlijk ook om het leuk en entertainend is,” rondt hij af.