Starsky helpt Yula om het Amazonewoud te herbossen

In opdracht van Unilever voor hun merk Yula sensibiliseert Starsky met een opvallende muurschildering in de Sint Pietersnieuwstraat in Gent.
“Starsky gaat voor een 360 graden aanpak en realiseert voor het merk Yula van Unilever een opvallende mural. De creatie van de Belgische street art kunstenaar Smok is te bewonderen sinds 23 oktober in de Sint-Pietersnieuwstraat te Gent,” licht Kristiaan Cloots, oprichter van Starsky, toe. “De boodschap versterkt de storytelling voor Yula omtrent hun herbebossingsproject voor het Amazone woud en sluit aan bij onze succesvolle Celebrity-Influencer campagne voor Yula. Inspirerende en entertainende verhalen vertellen samen met onze klanten en hun merken tot leven brengen; dat zit in het DNA van one-stop-shop Starsky. De mural vertelt ook out-of-home bij de juiste doelgroep in de studentenbuurt van Gent het verhaal dat wij samen met Yula schrijven. Deze 100% natuurlijke energie drank geeft niet enkel energie aan de gebruiker maar ook zuurstof via het herbebossingsproject van Yula en Unilever. We brengen letterlijk de “Amazone into the city”.”
Nikolaas Hoste, trade marketing manager voor Yula Unilever, vult aan: “Yula is geïnspireerd op de kracht van het regenwoud in de Amazone en betekent ook letterlijk “boom” en “energie” in het Quechua (Oude inheemse taal uit het Amazonegebied). Teruggeven aan het Amazonegebied zit echt in het hart van het DNA van Yula. Alsonderdeel van onze purpose hebben we een herbossingsproject in Peru waar we dit jaar al meer dan 280.000 bomen hebben terug geplant via de non-profit organisatie One Tree Planted. Om dit te vieren kregen we via onze samenwerking met Starksy & Smok een unieke kans om deze boodschap op een krachtige manier totbij onze doelgroep te brengen via een gigantische muurtekening in een drukke studentenstad als Gent. Via een speciale glow in the dark verf worden onze drie spirited animals opgelicht tijdens de nacht en laten zo de Jungle tot leven laat komen in Gent. Smok’s muurschildering is een prachtig creatieve vertaling van Yula’s purpose in een sterke jungle vibe midden in de Gentse studentstad.”
De boodschap en merkwaarden op positieve en dynamische wijze overbrengen bij de juiste doelgroepen met inspirerende en entertainende verhalen, daar draait het om.“Wij noemen het brands boosten,” zegt Kristiaan Cloots nog. “Of het nu door middel van ons meer dan 5.200.000 bereik is op Instagram via ons netwerk van 57 Celebrity-Influencers en grote TikTok namen of via een uiterst visibele branded mural net tegenover een universiteitsgebouw... Ons Triple Amplification Media model bewijst keer op keer z’n communcatiekracht.”
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]