Wie gratis tickets wil voor Night of the Giants zal ze zelf moeten afpakken van een streetballer. En dat kan tijdens een uniek event dat Wunderman Antwerp bedacht en organiseert voor Play Sports: Steal the Ticket. Hiervoor maakte het bureau 250 basketballen die eruitzien als een toegangsticket voor Night of the Giants, inclusief barcode, plattegrond van Het Sportpaleis, wedstrijdinfo enzovoort.
Ter aankondiging van het event, maakte het bureau een filmpje met de Antwerp Giants en streetballer Leroy Anthonis. Zij dagen basketfans uit om op zaterdag 10 maart af te zakken naar het basketveldje aan Sint-Jansvliet in Antwerpen, waar het filmpje ook werd opgenomen. Alle praktische informatie voor het event werd met kalkverf gespraypaint op het veldje, dat op die manier dienstdoet als eindpancarte van de film en creatieve outdoor. “Als sponsor van de Antwerp Giants vroeg Telenet ons een actie te bedenken om 1.000 tickets te verdelen onder basketfans”, vertelt Pieter Staes, creatief directeur van Wunderman Antwerp. “Om Play Sports ook het domein van basketbal te laten opeisen, wilden we iets doen dat past binnen de leefwereld van basketbal. Zo ontstond het idee om fans hun tickets te laten verdienen, in plaats van ze zomaar weg te geven."
CREDITS
Client: Telenet – Play Sports
Contact: Lieselotte Van Aperen
Agency: Wunderman Antwerp
Strategy: Tom Vingerhoets
Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Cedric Trefois, Tomas Van Loon
Social: Mike Dobbelaere, Caroline Bogaerts
Design: Sebastien Greffe, Charlotte Slegers
Copy: Joeri Quinet
Account: Stephanie Katic
Agency Producer: Ingeborg Van Hoof
Production Company: Friction
Director: Pasquale Baseotto
DOP: Koen Vrints, Fabian De Backer
Sound: Erik Rycken
Event: E-Demonstrations