Stijn Vander Plaetse en Bart Temmerman winnen Trends Sales & Marketing Awards 2019

Awards / News / People

Op woensdag 6 november stelden Trends en Trends-Tendances de eerste editie van de Trends Sales & Marketing Awards voor. Omdat beide, sales én marketing, vandaag meer dan ooit hand in hand gaan in het genereren van winsten voor een bedrijf of organisatie.

De avond werd ingezet met de keynote speech van Francis Delecluse, business development director van Coca-Cola Services over het thema ‘Global Warning – Consumer Power’ en werd afgesloten met de proclamatie van de laureaten in bijzijn van 250 aanwezigen.

Stijn Vander Plaetse, vice-president sales & channel bij Telenet Business werd verkozen tot winnaar van de Nederlandstalige TSMA B2B. Bart Temmerman, general manager bij Publiq, is winnaar van de Nederlandstalige TSMA B2C. De Franstalige winnaars zijn Ronald Gobert, gedelegeerde bestuurder van Groupe Gobert (winnaar Franstalige TSMA B2B) en Kim Beyns, COO van NGroup (winnaar Franstalige TSMA B2C).

De verkoop- en marketingexperts werden online genomineerd of stelden zichzelf kandidaat. Dat leidde tot vier longlists, die op 4 september werden teruggebracht tot evenveel shortlists met telkens drie kandidaten. Er zijn dus vier prijzen: in beide categorieën is er een Nederlandstalige en een Franstalige winnaar. Vanaf 19 september kon het publiek op tsma.be stemmen op hun favoriete kandidaat. Die onlinestemmen tellen mee voor 30 procent van de punten.

De twaalf kandidaten gaven op 9 of 10 oktober ook een korte presentatie voor een jury. De juryleden beoordeelden in welke mate de kandidaten ambitieuze doelstellingen hebben geformuleerd in complexe situaties, zochten naar beste praktijken in sales- en marketingprocessen en hielden ook rekening met de commerciële resultaten die de kandidaten behaalden. Het oordeel van de jury telt mee voor 70 procent van de punten.

Marleen Vaesen, de CEO van de lingerieproducent Van de Velde zit de jury voor b2c-bedrijven voor. Peter Vandekerckhove, tot voor kort de CEO van de Luxemburgse private bank KBL, is de voorzitter van de b2b-jury. Naast vertegenwoordigers van Trends, Trends-Tendances en Minds&More worden de twee jury’s bevolkt door onder meer Rudy Moenaert, Philip Duyck, Koen Smalle, Gio Canini, Laurent Bouty, Philip Dedrijvere, Nathalie Erdmanis en Barbara Arnst.