StoryMe onthult plannen voor de toekomst

StoryMe

Communication / News

StoryMeDe Gentse video-animatiestudio StoryMe geeft z’n ambitieuze masterplan voor de toekomst prijs. Een sterke internationale expansie naar het VK, Zweden en Singapore en een verdere uitdieping en professionalisering van het video marketingaanbod. Dit doen ze op basis van vier pijlers: videostrategie, videoproductie, videodistributie en video metrics. Details kunt u hieronder lezen. Maar als u het de mensen van StoryMe liever zelf hoort zeggen, dan kunt u de online persconferentie zelf volgen. Die duurt precies één minuut.

Toch liever in tekst? StoryMe heeft meer dan één reden om de bubbels koud te zetten. Ze worden niet alleen drie, ze kunnen dit leren video-jubileum vieren in een gloednieuw kantoor. Alles begon aan het Gentse Dok-Noord, in een piepklein kamertje waar zelfs een toilet ontbrak. De marketingmanager van KatoenNatie wierp één blik op hun geïmproviseerde bureautjes en stamelde: “Ik denk niet dat we samen kunnen werken.” Enkele weken geleden sloot StoryMe alsnog die deal.

StoryMe stond toen slechts vier werknemers sterk. Enkele maanden bezetten ze een klein kantoor aan de Dampoort. Eens de bal echt aan het rollen ging en het team was aangedikt tot een vijftiental gemotiveerde jonge leeuwen, verhuisden ze naar Showpad’s ex-hoofdkwartier in de Notarisstraat. Dat ze de bureaus nooit zouden kunnen vullen, was toen de running gag. Negen maanden later zaten ze haast op elkaars schoot.

Dat eerste jaar draaide StoryMe 75,000 euro omzet. Drie jaar later is dat bedrag dik veertig keer de hoogte in gegaan, tot meer dan 3 miljoen, en hebben ze maar liefst 1528 minuten video op hun palmares voor meer dan 500 klanten. Denk: Coca-Cola, BNP Paribas, WWF en Tomorrowland.

Een echte groeispurt dus. Je zou het kunnen hebben over een “race naar de top”, maar StoryMe houdt meer van een gecontroleerde en duurzame groei. En het voornemen om op die manier te groeien uit zich in alle takken van de StoryMe business. Met een nieuw, inspirerend kantoor van 800m2 dat trots boven de haven en het historische centrum torent en een zicht van 360° biedt. Compleet met ruimtes om tot rust te komen, om met de klant te brainstormen of in stilte te bellen, om vogels te spotten, een eigen videostudio én een eigen videotheater. 
Maar ook met een kick-ass HR-strategie met zelfstandige teams, uitgebreide feedbackmogelijkheden, teambuilding, flexibele uren, gezonde snacks en juices, een Happiness Manager én persoonlijke coaches met een luisterend oor.
 Voorts: een ijzersterk en uit z’n voegen barstend marketingteam, dat niet gaat slapen voor alle wensen van de klant vervuld zijn. 
En een creatief team in Sofia ter ondersteuning van de Gentse creatievelingen. What else? StoryMe’s eigen app YellowSnow, een online platform dat 
het feedbackproces tussen klanten en creatieven sneller én makkelijker maakt.

Expansie? Jawel. Een internationale expansie naar het VK, Zweden, Singapore én Wallonië, meer bepaald. Om zo ook nieuwe klanten te laten profiteren van die persoonlijke, handen-uit-de- mouwen-werkwijze waar StoryMe gekend om is.
 De tweede is een uitbreiding van het StoryMe-aanbod, dat verder gaat dan de good ol’ 1-minuut explainer. Vanaf nu zal StoryMe ook all-round video marketingadvies aanbieden.