Storytellers 2.0: YUME VR wordt cousteau

Communication / Innovation / News

Backgrounds website_Page_5Creatievelingen en ondernemers Wouter Van Hauwermeiren en Kevin Alderweireldt verkochten hun POW 3D Design Studio aan concurrent Nanopixel, waarmee ze de architecturale visualisaties achter zich lieten. Ze bleven echter sterk geloven in de kracht van 3D vormgeving en virtual & augmented reality, gecombineerd met hun ambitie in 360° video die ze met Yume VR al hadden uitgesproken. Zo werd cousteau geboren: een gloednieuwe en onafhankelijke interactieve studio, met Belgisch productiehuis Caviar als partner.

Logo cousteau studio-01“Take a deep breath and be prepared to discover new boundaries”, zo klinkt de slogan van cousteau. De interactieve studio specialiseert zich dan ook in creatieve 360° virtual & augmented reality ervaringen, en dat voor entertainment-, marketing- en salesdoeleinden. Zo krijgen merken en bedrijven de mogelijkheid om hun bestaande en potentiële klanten mee te nemen op een virtuele ontdekkingsreis in het universum van hun product.

Wouter Van Hauwermeiren

Wouter Van Hauwermeiren

“Met Yume VR waren we enkel toegespitst op 360° videorealisaties. Met Cousteau kunnen we ook een brede waaier aan vormen van contentcreatie aanbieden, en dat dankzij ons gediversifieerd team van ervaren marketeers, game developers, grafisch vormgevers, storytellers, 360° camera wizards en event producers. Daarbij stellen we onszelf steeds dezelfde vraag: wat is de beste manier om het verhaal van de klant te vertellen?” aldus Wouter Van Hauwermeiren, partner bij cousteau. “Alles draait om de beleving van het verhaal, ongeacht of dit vanuit de realiteit of de fantasiewereld komt,” zo bevestigt ook partner Kevin Alderweireldt.

Kevin Alderweireldt

Kevin Alderweireldt

Met Yume VR werd al gewerkt voor klanten als ondermeer Volvo, VRT, het Europees parlement, Oliva Cigars en het Modemuseum in Antwerpen. Door de internationale verankering van partner Caviar ziet het duo achter cousteau bovendien de kans om hun klantenportefeuille globaal te maken alsook hun productionele kracht te versterken. Cousteau is bovendien partner van het Google Creator program, een exclusieve club van creative storytellers waar Google zijn schouders mee onder zet.

Backgrounds website_Page_3