Stoten gezonde alternatieven fastfoodketens van de troon?

Ieder jaar onderzoekt het Britse merkwaarderingsbureau Brand Finance duizenden bedrijven. Zij worden onder meer beoordeeld op basis van hun vermogen, marketinginvesteringen, loyaliteit, werknemerstevredenheid en bedrijfsreputatie. Recent onderzocht het merkwaarderingsbureau de 25 waardevolste fastfoodketens.
Uit de studie blijkt dat de merkwaarde van fastfoodketens McDonalds, Subway, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s gedaald zijn. Dat zou komen door de zware concurrentie in een steeds versnipperende merk alsook het opkomende aanbod van gezondere alternatieven voor consumenten. Zo doet de Amerikaanse keten Panera Bread, dat onder meer broodjes en salades verkoopt en vaak geprezen wordt als gezondste fastfood keten, het de laatste tijd een pak beter met een merkwaarde van meer dan 32%, goed voor 1,9 miljard dollar. Het Amerikaanse pizzarestaurant Papa John’s, dat klanten pizza’s van betere kwaliteit aanbiedt, is dit jaar zelfs de snelst groeiende keten met stijging in merkwaarde van 52%.
Hieronder vindt u volledige lijst van de 25 waardevolste fastfoodketens:
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]