Ieder jaar onderzoekt het Britse merkwaarderingsbureau Brand Finance duizenden bedrijven. Zij worden onder meer beoordeeld op basis van hun vermogen, marketinginvesteringen, loyaliteit, werknemerstevredenheid en bedrijfsreputatie. Recent onderzocht het merkwaarderingsbureau de 25 waardevolste fastfoodketens.
Uit de studie blijkt dat de merkwaarde van fastfoodketens McDonalds, Subway, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s gedaald zijn. Dat zou komen door de zware concurrentie in een steeds versnipperende merk alsook het opkomende aanbod van gezondere alternatieven voor consumenten. Zo doet de Amerikaanse keten Panera Bread, dat onder meer broodjes en salades verkoopt en vaak geprezen wordt als gezondste fastfood keten, het de laatste tijd een pak beter met een merkwaarde van meer dan 32%, goed voor 1,9 miljard dollar. Het Amerikaanse pizzarestaurant Papa John’s, dat klanten pizza’s van betere kwaliteit aanbiedt, is dit jaar zelfs de snelst groeiende keten met stijging in merkwaarde van 52%.
Hieronder vindt u volledige lijst van de 25 waardevolste fastfoodketens:
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]