Strateeg Tomas Sweertvaegher tekent bij Springbok

News / People

Tomas Sweertvaegher gaat aan de slag als strategisch directeur bij Springbok. Springbok zet steeds meer in op brand strategy en combineert dit met tech. Het strategische team is het afgelopen jaar al flink uitgebreid met een aantal strategische zwaargewichten en met Sweertvaegher halen ze nu een van de strafste strategen van het land binnen.

Sweertvaegher zal zowel aan Belgische als grote internationale projecten gaan werken. Hij werkte eerder bij LDV United en Ogilvy Brussels. Daar heeft hij bijgedragen aan het binnenhalen van 14 Effies en tientallen andere prestigieuze prijzen binnen het vakgebied. Zo heeft hij Belgische en Europese Effies gewonnen voor Special Olympics. In Nederland is deze campagne gekopieerd en die heeft ook gewonnen. En vorige maand heeft hij een Belgische gouden Effie gewonnen voor een beleggingscampagne voor Argenta Bank. 

Ook zetelde hij al verschillende keren voor België in de jury’s van de EuroEffies en de Global Effies. Zijn ervaring als kabinetswoordvoerder Duurzame Ontwikkeling en werk voor de Europese Commissie Milieuzaken komen ook goed van pas bij Springbok. Het brandtech agency gelooft dat merken de kracht hebben om hun bedrijf en de samenleving positief vorm te geven en daar wil Sweertvaegher zich graag sterk voor maken. “Bij Springbok kan ik een brug slaan tussen merkdenken en technologie," legt Sweertvaegher uit. “De manier waarop Springbok purpose, data en creativiteit combineert spreekt me enorm aan. De ambitieuze doelstelling om merken te helpen bij de transformatie naar een duurzame toekomst past bij mijn persoonlijke waarden en toekomstvisie rond marketing. Als strategen zijn we expert in gedragsverandering en daarmee kunnen veel positieve impact maken op de maatschappij. Dat is dan ook wat ik de komende tijd bij Springbok ga doen.”

Sammy Colson, CEO van Springbok: “Ik kijk uit naar de samenwerking met Tomas. Ons strategische team was al ijzersterk, maar met Tomas erbij kunnen we nog meer impact gaan maken, voor onze klanten én voor de samenleving als geheel. Met deze aanwerving bieden we een passend antwoord op de toenemende klantenvraag naar strategie op hoog niveau binnen Springbok Group."