Streamz Academy cast Mutant voor branding

Crea / News

“Bij Streamz gaan we nog meer investeren in eigen producties. Het budget wordt herverdeeld, waarbij internationaal licht wordt afgebouwd ten voordele van lokaal.” Met die uitspraak kondigde Streamz CEO Bart De Groote een nieuwe koers aan: meer content van eigen bodem. En dat betekent ook nieuwe content van eigen bodem, want de Vlaamse streamingdienst lanceerde deze week Streamz Academy. Een ontwikkelingstraject waarvoor iedereen een idee voor een thrillerserie kan pitchen, en één van die ideeën het tot een volwaardige Streamz Original zal schoppen.

Voor de branding van Streamz Academy werd een beroep gedaan op Mutant, dat zich liet inspireren door de inmiddels vintage logo’s van filmbedrijven als Dolby, MPA (Motion Pictures of America) en DTS. Wie nog niet aan het Googlen geslagen is doet dat best nu.

“Voor het monogram baseerden we ons op een stijl van logo’s die doet dromen van de wereld aan de andere kant van het scherm. Daar waar de technici, de regisseurs en de schrijvers aan het werk zijn. We gebruikten de onderkast ‘a’ van ‘academy’ die tegelijk ‘punt a’, symboliseert: het vertrekpunt van elk nieuw verhaal,” zegt Frank Schouwaerts, design director bij Mutant.

Heb je zelf een vernieuwend idee voor een thriller dat ligt te branden in een folder op je desktop? Twijfel dan niet en dien jouw concept voor 23 februari in op streamzacademy.be.

Credits

Agency:  Mutant

Brand: Streamz

Client: Bart De Groote, Jolien Noppen, Yousri Mekroum, Riema Reybrouck

Creative Director: Odin Saillé & Ruben Van Maldeghem

Client Director: Innie Tran

Client Manager: Shi Qi Ji

Creative: Simon Pyson & Iris Nuyts

Design Director: Frank Schouwaerts

Designer: Joris Hechtermans

Motion designer: Bob Van den Audenaerde