Vanaf zondag 15 augustus kan je op het socialemediaplatform TikTok kijken naar de nieuwe jongerenreeks ‘En wa nu?’. De serie gaat over Zara Milarian, een 18-jarige middelbare schoolstudent die voor een belangrijke keuze in haar leven staat: wat zal ze volgend jaar studeren? ‘En wa nu?’ is een initiatief van Thomas More en de Belgian Advertising School en werd volledig gemaakt door studenten van de hogeschool. “Met ‘En wa nu?’ wil Thomas More tonen hoe het is om aan hun hogeschool te studeren, maar ook hoe het studentenleven buiten de leslokalen eruitziet”, zegt producer Laura Wulteput (25). “De serie moet jongeren inspireren om de juiste studiekeuze te maken en wil ook aantonen dat twijfels bij zo’n beslissing heel normaal zijn.”
Flitsend gemonteerd
Voor dit project wilde Thomas More zo dicht mogelijk bij z’n doelgroep staan. Daarom werd TikTok als platform voor de serie gekozen. Een primeur, zeggen ze bij Thomas More, want nooit eerder in België zou een volwaardige fictiereeks te zien zijn geweest op dat medium. TikTok is een socialemedia-app waarop voornamelijk jongeren muziekvideo’s posten tussen de 3 en 60 seconden: helemaal anders dan tv-series van tientallen minuten. “TikTok is een heel vergankelijk medium, waardoor we op zoek zijn gegaan naar een flitsende montagestijl. De kracht van de serie zit in de snelheid, niet in diepe dialogen”, aldus Domien De Beul (23), verantwoordelijke voor montage en creatie. “Het resultaat zijn 18 afleveringen van telkens één minuut, die steeds zijn opgebouwd rond een bekende TikTok-hit.”
Voor studenten, door studenten
Voor de productie van de fictiereeks schakelde de hogeschool haar eigen studenten in. Het idee, verhaallijn, productie en montage werden volledig bedacht door de studenten van de Belgian Advertising School, een postgraduaat aan Thomas More. “De grote sterkte van deze serie is dat de makers ook allemaal Generation Z’ers zijn. Wij weten heel goed wat er zich afspeelt in de leefwereld van de doelgroep. Wij stonden nog niet zo lang geleden zelf voor die moeilijke keuze”, zegt regisseur Jazz Sanusi (25). Ook de hele cast is student aan Thomas More.
“En wa nu?” - vanaf 15 augustus elke dag op het TikTok-account @thomasmore.be.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]