Studio Copain verwelkomt Aline Juliá

News / People

De Kortrijkse marketingboetiek Studio Copain breidt opnieuw uit en verwelkomt Aline Juliá als Marketingstrateeg. Aline Juliá brengt 30 jaar marketing- en communicatiekennis mee naar Studio Copain. Juliá werkte voorheen als director Brand & Commercial Communication bij Orange & Mobistar Belgium en heeft daarna een breed gamma aan projecten geleid of ingevuld als strateeg. Zo stond ze in voor de openingscampagne van het MAS in Antwerpen of de communicatie van TRACK door S.M.A.K. Gent in 2012. Maar evengoed lanceerde ze merken in horeca en retail of hielp ze start-ups met hun communicatieplan. Ze was ook tien jaar lang docent aan verschillende hogescholen. Sinds eind 2019 zit Aline ook parttime bij Finn Agency in Brussel, waardoor ze naast marketing en commerciële communicatie ook in corporate communicatie thuis is. Het brede publiek kent haar daarnaast wellicht nog als coach uit het tv-programma ‘Werk aan de Winkel’ op VTM. Aline Juliá: “Ik leerde Studio Copain kennen toen we samen op de heropening van het Oostendse museum Mu.ZEE werkten. We voelden al snel dat er een match was qua DNA en ambitie. Ik ben blij dat we vanaf nu structureel in zee gaan en onze marketingvisie verder kunnen verspreiden. Ik kijk er bovendien enorm naar uit om samen te werken met een generatie marketeers die ‘digital native’ is en meer dan ooit snapt dat we de marketinguitdagingen van deze tijd slim en kostenefficiënt moeten aanpakken. Het lijkt een cliché maar dit is écht een mooi marketinghuwelijk.”

Floris Benoit, zaakvoerder Studio Copain: “De komst van Aline kadert in onze ambities om de strategische marketingpoot van Studio Copain te versterken. Dankzij de jaren ervaring die Aline meebrengt, geloof ik dat we onze klanten meer dan ooit kunnen helpen om nog impactvollere marketingcampagnes uit te rollen. Campagnes die vervolgens resulteren in meer omzet, meer leads of een hogere naamsbekendheid van het merk.”