StuMPA 2025: een finale vol durf en innovatie

Na maanden van voorbereiding en een strenge selectie uit 116 ingediende projecten vond de finale van de Student Magazine Print Awards 2025 (StuMPA) plaats op vrijdag 4 april in de kantoren van WE MEDIA in Haren. Twintig finalisten verdedigden voor een jury van experts hun concepten voor gedrukte advertenties, die vaak ook digitaal werden uitgewerkt. Zo bewezen ze opnieuw dat het magazine een krachtig en relevant medium blijft voor adverteerders.
Dit jaar maakten de studenten van Saint-Luc Brussel een sterke indruk met zes projecten in de finale, gevolgd door HELHa met vier finalisten en LUCA School of Arts Gent met drie. Saint-Luc Luik, KdG Antwerpen en Le 75 brachten elk twee studenten naar de finale en PXL-MAD bemachtigde één plaats in de laatste ronde.
Lees ook: De finalisten van StuMPA 2025 zijn...
De kandidaten moesten hun project verdedigen voor een jury van creatieven, adverteerders, uitgevers en mediaprofessionals – waaronder Liana Picard (D’Ieteren), Olivier Van der Stede (Bold & Pepper), Florent Diverchy (Produpress), Els Menten (PXL-MAD), Xavier Zinzen (Saint-Luc Luik), Damien Lemaire (MM), Marie-Laure Cliquennois (Seconfloor), Katrien Potters (Happiness), Harold Veldekens (The Little Voice) en Sam De Win (iO). Ze beantwoordden scherpe vragen over hun creatieve aanpak, de impact van hun visueel concept en de relevantie van hun keuze voor een bepaald magazine.
"De studenten hebben dit jaar opnieuw onze verwachtingen overtroffen," vertelt Marine Dehossay (PUB), voorzitter van de jury. "Hun verbeeldingskracht en beheersing van de reclameregels hebben geleid tot innovatieve en impactvolle concepten. We waren onder de indruk van de kwaliteit van de creaties en de volwassenheid van de presentaties."
"Deze wedstrijd is een unieke kans voor jonge creatieven om zich te meten met echte uitdagingen en na te denken over de toekomst van tijdschriftreclame," verklaarde een ander jurylid. "Ze herinneren ons eraan dat print nog steeds een mooie toekomst voor zich heeft, mits het op een innovatieve manier wordt benaderd."
En de grote winnaars zijn…
🏆Gouden prijs: Valeria Gonzalez met Ripped Nature voor WWF
🥈 Silver Award: François Waucquez met National Geograpic voor Canon
🥉 Bronze Award: Steven Colombo met Edition spéciale contre la faim voor Action contre la faim
🥉 Bronze Award: Nora Houari met Cover up voor Nivea
🥉 Bronze Award: Griet Bijnens met Vergeet-me-niet voor Alzheimer Liga Vlaanderen. En ondanks het feit dat het gekozen magazine niet in de door de StuMPA opgelegde lijst van magazines stond, vond de jury dat het idee het verdiende om beloond te worden. Temeer daar, als je de quotering voor de keuze van het magazine uit alle projecten haalt, Griet's project nog steeds 3de werd op het podium. Een rijkelijk verdiende prijs!
En niet te vergeten de prijs voor beste school toegekend aan : Saint-Luc Brussel!
Last but not least gaf de jury er dit jaar de voorkeur aan om 3 bronzen prijzen toe te kennen en geen Craft Award, omdat de leden geen specifieke favoriet hadden.
De winnaars van de Gold- en Silver Awards krijgen de kans om deel te nemen aan het International Festival of Creativity Cannes Lions 2025 in juni, terwijl de winnaars van de Bronze Awards uitgenodigd zullen worden voor het prestigieuze Creative Belgium Awards-gala.
Gefeliciteerd aan de winnaars en alle finalisten voor hun creativiteit, durf en toewijding. Tot in 2026 voor een nieuwe editie van de StuMPA!
Lees ook: Creativiteit viert hoogtij in slotstuk StuMPA
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]