De genomineerden voor de StuMPA (Student Magazine Print Award) zijn bekend. 20 laureaten zijn geselecteerd uit 100 inzendingen. Studenten van het 2de en 3de jaar hoger kunstonderwijs grafisch ontwerp en publiciteit bedenken een tijdschriftadvertentie voor print met eventueel een digitale extensie.
De uiteindelijke winnaars mogen naar het mekka van hun vak, het internationale Cannes Lions Festival. De 20 zullen hun werk publiekelijk verdedigen op 1 april.
Het is al de 13de editie van de StuMPA, de wedstrijd georganiseerd door We Media, de federatie van uitgevers. 10 juryleden zijn samengekomen op woensdag 23 februari en hebben een hele dag de inzendingen bestudeerd en geëvalueerd.
De 20 genomineerden zijn:
Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa) (prof. Isabelle Hubinon)
- Yassine Bennoup
- Etienne Calixte
- Maxime Santoro
- Manon Colinet
- Manon Debrulle
- Manu Lambert
- Ylona Russello
- Léonard Thiébaut
- Sara Sanseverino
ESA Saint- Luc Liège (prof. Vincent Albert)
- William Lambiet
- Juliana Sousa
- Sarah López
LUCA School of Art Ghent (prof. Anneke Rombaut)
- Graziëlla Scherpereel
- Lore Heyvaert
- Annelien Braeckman
- Maud Van de Velde
- Sarah De Blaiser
ESA Saint- Luc Bruxelles (prof. Philippe Lepinois – Jérôme Van Den Broeck)
- Charlotte Charlier
- Michel Munhoven
- Raphaël Ricouart
De StuMPA-jury van deze editie bestaat uit 3 creatieven: Marie-Laure Cliquennois (freelance AD), Sam De Win (Prophets) en Nicolas Gaspart (Mortierbrigade); 2 docenten van de deelnemende scholen: Jérôme Van Den Broeck (Saint-Luc Bruxelles) en Vincent Albert (Saint-Luc Liège); 2 journalisten van de vakpers: Marine Dehossay (PUB) en Damien Lemaire (MM – voorzitter); 2 vertegenwoordigers van de uitgevers-leden van We Media B2C: Katrien Janssens (DPG Media) en Tom Wattez (Roularta Media Group) en 1 vertegenwoordiger van We Media: Marc Dupain.
De studenten zullen hun creatie verdedigen voor dezelfde jury maar waarschijnlijk niet voor een publiek van studenten en docenten. Dat zal plaatsvinden op vrijdag 1 april om 14 uur. De beraadslaging en de prijsuitreiking zijn op dezelfde dag.
Er zijn 5 Awards te winnen: een Gold, een Silver en twee Bronze Awards alsook die van de Best School.
Aan elke Award hangt een mooie prijs (onder voorbehoud van de sanitaire situatie): de winnaars van de Gold en de Silver vertrekken in juni naar het prestigieuze ‘Cannes Lions, International Festival of Creativity’, de winnaars van de Bronze worden uitgenodigd op de CB Awards & Party in Knokke.
U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...
U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]