Super Bowl commercials: van saai tot hilarisch

Crea / News

Super Bowl 2018 M M

M&M's TVC Super Bowl 2018


(Update 3 februari) Zondag 3 februari:  de dag van de Super Bowl LII. Uw buurman verkiest misschien de wedstrijd tussen de Philadelphia Eagles en de New England Patriots, u natuurlijk  de spotjes die elk jaar weer creatieven uit de hele wereld doet smikkelen. Adverteerders dit jaar zijn Amazon, Avocados from Mexico, Blacture, Bud Light, Budweiser, Coca-Cola, Doritos, E*Trade, Febreze, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Groupon, HBO, Hulu, Hyundai, Intuit, Kia, Kraft, Lexus, M&M"s, Michelob Ultra, Monster, Mountain Dew, Pepsi, Pringles, Quicken Loans, Skitttles, Sprint, Stella Artois, Tide, Tourism Australie, Toyota, TurboTax, Universal Studios, Verizon, Wix.com en Weather Tech. Nog niet alle spotjes zijn vrijgegeven, soms is er enkel een ander, of een extended cut. Maar kijk, hieronder vindt u alvast een selectie. Vindt u enkel grappige - of grappig bedoelde spots interessant, bekijk dan zeker die van Amazon, Bud Light, Doritos/Mountain Dew, M&M's, Michelob en Skittles,
Amazon laat een 30 seconden durende spot los op de Super Bowl-kijkers.
https://www.youtube.com/watch?v=ggGzRLfB9EQ
Een tweede spot van Amazon focust op Amazon Prime (en Tom Clancy's Jack Ryan).
https://www.youtube.com/watch?v=34uR7oSz6mY
De Avocados from Mexico hebben voor alles een oplossing...
https://www.youtube.com/watch?v=WuaAa_eja4k
En vooraf was er al deze teaser.
https://www.youtube.com/watch?v=-fLT9yhR_7Q
Een late beslisser: de rapper Pras presenteert tijdens de Super Bowl een nieuw project, Blacture. De rapper wil met deze spot zwarte artistes een riem onder het hart steken. Hieronder vindt u alvast de teaser.

Bij Bud Light pakken ze uit met deel drie van de Dilly Dilly-trilogie: Monty Python meets King Arthur...
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Zr4md5OqL60
Dilly Dilly? Jawel!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=9mGNhvkVT8Q
Bij zustermerk (of hoofdmerk) Budweiser blijven ze niet achter. Hier houdt men het op een visueel sterke spot, zonder grapjes!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=CxGUmtRLm5g
Bij Coca-Cola gaven ze vorig jaar aandacht aan Sprite, dit jaar aan Diet Coke, werd gedacht. Maar het werd de onderstaande spot. What would Don Draper think?
https://www.youtube.com/watch?v=OPi9nTE70aA
De teasers:


Doritos is back, net als Mountain Dew: beide merken figureren naast  Peter Dinklage, Morgan Freeman, Busta Rhymes and Missy E in een Super Bowl commercial...

En bekijk ook nog eens de teasers...


E*Trade lost tijdens de Super Bowl een spot in de Don't Be Mad-campagne, waarvan u hieronder een oudere spot ziet.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=yRGHG_C-dl0
Febreze is nodig, tenzij u Dave op bezoek krijgt. Waarom? Daarom!

Grappig bedoeld, al zijn wij niet zo wild van deze spot van Groupon. Leuk idee, uitwerking kon beter. Maar ja, wie zijn wij...

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) is een late beslisser en de spot  - voor het merk Jeep? - werd vooraf niet vrijgegeven.

HBO

Na 20 jaar afwezigheid valt HBO voor de Super Bowl.  Voor welke serie zal worden geadverteerd? Westworld? Of valt een verrassing uit de lucht?
Hulu liet vooraf niets los over hun spot voor de Super Bowl. Op het laatste nippertje was er wel een teaser, die erop wijst dat het een spot wordt voor de reeks Castle Rock (naar een boek van Stephen King).
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=K3U7Z94NHgg
Hyundai daarentegen gaf een teaser vrij.

Intuit gaf de voorbije jaren spot weg aan kleine zaken, nu zouden ze zichzelf op de voorgrond plaatsen. Wait and see!
Autobouwer Kia laat dit jaar racer Emerson Fittipaldi én Aerosmith-frontman Steven Tyler opdraven om de nieuwe Kia Stinger aan te prijzen. Was vroeger alles beter?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=0YVbVXOjJv4
Vooraf was er deze teaser:

Kraft werkt dit jaar de nadruk echte mensen (en niet met acteurs).

Naast Toyota (zie verder) heeft ook zustermerk Lexus de weg naar de Super Bowl gevonden. Hieronder vindt u de extended cut, een samenwerking met Marvel en de superheldenfilm Black Panther.

Alleen the real thing voor M&M’s. En dat ook Danny DeVito the real thing is, wordt in deze spot nog eens bewezen.

Leuk? Bekijk dan ook de teasers die eerder al waren vrijgegeven.


Monster wil duidelijk maken dat hun high-end audiviiovisueel materiaal het beste is dat je kunt vinden. Hoe ze dat tijdens de Super Bowl zullen bewijzen, is nog niet bekend.
En ook de spot van Michelob Ultra - "bier voor atleten" - moest lang een verrassing blijven. Nu is de spot er, met Chris Pratt in de hoofdrol. Of is hij gewoon een figurant?
https://www.youtube.com/watch?v=kiE71P138rc
Cindy Crawford. Jawel! Ze was aanwezig in een spot voor Pepsi in 1992 en mag nu weer haar kunstjes tonen, zoals al bleek uit de teaser, die u hieronder vindt. Maar eerst de volledige spot, en daaruit bleek dat naast Cindy Crawford nog andere beroemdheden hun medewerking verleenden. Cheers!
https://www.youtube.com/watch?v=rcGFrdopXxo

En om deze teaser goed te kunnen vergelijken met de spot uit 1992 geven we ook die spot uit 1992 gewoon mee. Duidelijk van voor de #MeToo-discussie.

Bij Persil willen ze heel Amerika veroveren en pakken ze al een paar jaar op een rij uit met straffe spots. Ook hier: wait and see!
Over de spot voor Pringles hadden we het al eerder op pub.be. Anyway: here it goes again!

En daar hoorde zelfs een teaser bij.

Quicken Loans doet ook mee, is ons beloofd.
Grappig, de spot voor Skittles - al is grappig een relatief begrip: niet iedereen zal dit leuk vinden. De meest exclusieve spot van de Super Bowl! Of niet, natuurlijk.

En David Schwimmer mocht enkele teasers inblikken...


Sprint doet ook weer mee en loste een teaser, die we laten voorafgaan door de uiteindelijke spot zelf.

https://www.youtube.com/watch?v=2XpB0zvnWjY
Hé, ook 'onze' Stella Artois is aanwezig tijdens de Super Bowl! Met Matt Damon nog wel. Mooi, want Stella Artois wil geld ophalen voor het goede doel (Water.org, met name).

Tide doet het voorlopig met een teaser.

De jongens en meisjes van Tourism Australia kunnen lachen met zichzelf, zo blijkt uit de spot met een 'fake Dundee movie' met Chris Hemsworth en Danny McBridge, zoals blijkt uit deze teaser.

U wilt nu ook de echte trailer voor deze niet-bestaande film zien? Dan kan. Hieronder. U krijgt er Margot Robbie, Isla Fisher en andere Australische sterren bovenop...

Toyota en TurboTax doen ons nog even wachten.
Universal Studios willen de Super Bowl-kijkers verleiden om het pretpark van de filmstudio te bezoeken...
 

Op de spot van Verizon is het nog wachten.
Weather Tech doet het dit jaar zonder stunts, centraal staan de mooie beelden...

En Wendy's? Die proberen er ons weinig subtiel van te overtuigen dat hun burgers verser zijn dan die van McDonalds...

Pas gisteren besliste Wix.com om een spot in te sturen. Hieronder vindt u de extended cut van deze spot...

...en ook de teaser.