Superkraft verleidt Pauline De Rycke en Peter Lissens

News / People

Pauline De Rycke (Account Director) en Peter Lissens (Creative Director) zorgen voor commerciële en creatieve versterking bij het Gentse bureau Superkraft. “Ook deze twee nieuwste aanwinsten kaderen in een welomlijnde visie op onze creatieve toekomst”, legt Lien Brouillard (co-founder Superkraft) uit. “Pauline en Peter zijn allebei doordrongen van het belang van sterke verhalen. En ze weten allebei hoe je die best aan de man brengt…”

Pauline De Rycke sloeg, gepokt en gemazeld bij gekende Gentse bureaus als Gents en Duke & Grace, een tijd geleden de vleugels uit naar Brussel (bij Wunderman Thompson), om nu als het ware weer ‘thuis te komen’ bij Superkraft. Zij zal bij Superkraft onder meer werken op de accounts van Europ Assistance, P&G en Sofidel.

Peter Lissens werkte de voorbije 6 jaar als creative writer bij BBC en als Creative Director binnen de &Koo-constellatie (Supermachine, Faith en 99Stories) voor onder meer Coca-Cola, DPG Media,Vacature, Connections, Aldi, Carglass, Randstad, Eddy Merckx fietsen en Santini. Na een korte ‘covidpauze’ voor de productie van twee eigen documentaires, geeft de komst naar de Gentse Lousbergskaai Peter Lissens naar eigen zeggen een ‘back-to-the-future’ gevoel. Peter Lissens: “De Lousbergskaai was tot vorig jaar de uitvalsbasis van &Koo, waar ik héle mooie jaren heb beleefd. Vandaag wordt deze plek opnieuw m’n tweede thuis met Superkraft. Ik vind bij de mensen hier dezelfde gedrevenheid en passie en tegelijkertijd (nog) meer visie en creatieve ambitie. Maar vooral, bij directie en accounts zowel als bij creatieven, heel veel voeling en respect voor wat ik altijd al als m’n echte vak heb beschouwd: ‘well-crafted storytelling’."