Supermachine doet muren Fort Napoleon fluisteren

 Kijk niet vreemd op als je plots heel wat mensen met hun hoofd tegen de muur ziet staan in Fort Napoleon. Per 5 oktober fluisteren de muren van het fort je hun geschiedenis toe. Bezoekers worden ondergedompeld in verhalen over de architectuur, de geschiedenis, verhalen over en van de Oostendenaars, de zee en de stad Oostende. “Een creatief idee en productie waar we bijzonder trots op zijn,” vertelt Elke De Vilder, managing director van Supermachine. “Met onzichtbare audiostralen sturen we heel gericht verhalen tot in de oren van de bezoekers. Je hoort gefluister tot één meter afstand van de muur. Sta je verder, dan hoor je niks. Het fort wordt zo een baken van rust. Verder laten we het fort in zijn authentieke karakter en gebruiken we de bestaande omgeving als sfeerelement. Zo spelen we volop in op de experience.”
Kijk niet vreemd op als je plots heel wat mensen met hun hoofd tegen de muur ziet staan in Fort Napoleon. Per 5 oktober fluisteren de muren van het fort je hun geschiedenis toe. Bezoekers worden ondergedompeld in verhalen over de architectuur, de geschiedenis, verhalen over en van de Oostendenaars, de zee en de stad Oostende. “Een creatief idee en productie waar we bijzonder trots op zijn,” vertelt Elke De Vilder, managing director van Supermachine. “Met onzichtbare audiostralen sturen we heel gericht verhalen tot in de oren van de bezoekers. Je hoort gefluister tot één meter afstand van de muur. Sta je verder, dan hoor je niks. Het fort wordt zo een baken van rust. Verder laten we het fort in zijn authentieke karakter en gebruiken we de bestaande omgeving als sfeerelement. Zo spelen we volop in op de experience.”
Van BV’s tot lokale vissers
Ontdek hoe het fort ontstond, leer meer over de vijfhoekige structuur of geniet van leuke wistje-datjes. Elk verhaal duurt ongeveer één minuut en is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. Voor kinderen werden de verhalen een tikkeltje ingekort én aangepast naar kindertaal. Bluetooth BLE-beacons triggeren de installaties. Voor de Nederlandse stemmen werd gebruik gemaakt van de couleur locale van Oostende, lokale helden, vissers, echte Oostendenaars en lokale BV’s zoals Chokri Ben Chikha. Heidi Lenaerts sprak de Nederlandse kinderversies in.
Credits
Client: Toerisme Oostende
Contacts: Pieter Hens
Agency: Supermachine
CD: Dieter Vanhoof
Creation: Bjorn Coucke
Creation: Fien Foubert
Creation: Niel Van Herck
Production: Robin Leblon
Account Manager: Katrien Schockaert
Account Manager: Stefanie Heyvaert
Account Director: Elke De Vilder
Sound: Sonhouse
 - CONTENT CREATOR - THE CREW- About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […] 
 - Strategic Director - Wavemakers- Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […] 
 - Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)- APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […] 
 - Corporate PR Account Manager Walkie Talkie- WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […] 


