Supermachine op de beat tegen tinnitus

Crea / News

supermachineSupermachine stelt de nieuwe campagne voor de Tuut van Tegenwoordig voor op de radiozenders van Medialaan. De campagne, ter awareness van tinnitus, sleepte vorig jaar al een Fairtime Award in de wacht. Het creatief reclamebureau wist de legendarische DJ Yves Deruyter voor de radiospot te strikken. Hij lanceert meteen ook zijn nieuwe single via de campagne. “Ik zit al meer dan 35 jaar in de muziekindustrie,” legt Deruyter uit. “Vroeger was er amper awareness rond de gevolgen van regelmatige blootstelling aan loeiharde muziek. Zelf heb ik dus ook tinnitus, een constante tuut in mijn oren. En nu ik erover nadenk, moet ik redelijk wat van mijn fans datzelfde probleem gegeven hebben.”


De spot laat je ondervinden hoe tinnitus je muziekbeleving belemmert. Het vreet beetje per beetje je favoriete nummers weg tot er enkel een tuut overblijft. De radiospot wordt verder ondersteund door heel wat Belgische muzikanten. Zij delen vanaf vandaag hun verhaal over leven met tinnitus. “Eigenlijk is het heel logisch,” vertelt Deruyter. “Je oren zijn je enige instrument om van je favoriete nummers te kunnen genieten. Het is normaal dat wij muzikanten willen dat onze fans voor hun oren zorgen.”
Maar Supermachine vond dat de campagne niet bij awareness mocht stoppen. De radiospot en de getuigenissen van de muzikanten verwijzen elke muziekfan door naar detuut.be, een gratis gehoortest die Supermachine speciaal voor de campagne creëerde. Als je resultaat tegenvalt, toont de test je bovendien meteen hoorspecialisten in jouw buurt. De campagne wil muziekfans alle middelen geven om voor ervoor te zorgen dat ze langer van hun favoriete nummers kunnen blijven genieten.supermachine2Credits:
Client: De Tuut van Tegenwoordig
Contact: Bert Lecomte
Agency: Supermachine
Account director: Elke De Vilder
Account manager: Katrien Schockaert
Producer: Stefanie Heyvaert
Creative director: Dieter Vanhoof
Art Director: Fien Foubert
Copywriter: Bjorn Coucke
Back-end developer: Ward De Boeck
Front-end developer: Suzan Van Dijck
Sound agency: Sonhouse