Sven Bally chief digital officer IPG Mediabrands

Media / News / People

Sven Bally

Sven Bally

Sven Bally, die nog geen twee jaar terug IPG Mediabrands als head of search versterkte, wordt chief digital officer en zet voor de groep een nieuwe digitale structuur op. Deze nieuwe structuur verenigt voortaan alle digitale beroepen onder eenzelfde noemer. En Karel Goethals verandert van job en wordt operations director, een post die voorheen niet bestond.

Karel Goethals

Karel Goethals

“De meeste van onze klanten doen een beroep op de verschillende digitale vaardigheden van IPG Mediabrands. Het komt er dan ook op aan het aantal gesprekspartners te beperken en tegelijk de kwaliteit – en dus het tevredenheidsniveau – van onze diensten te verhogen,” verduidelijkt Sven Bally. Verder valt te noteren dat ook zes nieuwkomers deze gloednieuwe entiteit komen versterken, te beginnen met Nanou Claes en Lucy Hendriks in Search. Saska Depre en Lucas Broos komen het Paid Social-team verstevigen. Edouard Buyle en Alexandre Caulier, ten slotte, maken hun opwachting als programmatic campaign manager. Sylvie Irzi, COO IPG Mediabrands, legt uit: “De laatste vijf jaar hebben wij nieuwe vaardigheden geïntegreerd. Wij hebben meer dan 80 medewerkers aangenomen. Het laatste halfjaar hebben wij meer dan 10 nieuwe budgetten binnengerijfd. Ik ben werkelijk apetrots. Onze strategische keuzes, gelinkt aan belangrijke investeringen, monden elke dag uit op een versterkte efficiëntie voor onze klanten en ik ben ervan overtuigd dat het met deze nieuwe wending dezelfde richting uitgaat.”