Talking Birds Public Relations opent een kantoor in Amsterdam en stelt Anoek Hagenaars aan als country manager Nederland. Talking Birds kiest resoluut voor samenwerkingen met bedrijven en organisaties die op dezelfde lijn zitten qua bedrijfscultuur en -waarden. “Ik geloof dat dit de beste drivers zijn om op de langere termijn organisch uit te groeien tot het beste pr-bureau ter wereld. We willen via goede publicrelationsacties waardevolle laagjes van betekenis toevoegen aan merken,” zegt oprichter Bram Boriau.
Talking Birds?
Talking Birds Public Relations geeft strategisch communicatieadvies en is gespecialiseerd in persrelaties, crisiscommunicatie, social content en influencer management. Via een duurzaam groeimodel wil het bureau langzaam maar zeker het meest relevante publicrelationsbureau ter wereld worden. “Eigenlijk is het simpel: we leveren de best mogelijke diensten aan onze klanten door een comfortabele omgeving te creëren voor onszelf,” zegt oprichter Bram Boriau. “In onze bedrijfscultuur zijn we bewust bezig met voldoende mentale ruimte en tijd vrijmaken, waardoor creativiteit optimaal kan floreren. Zo bedenken we bijvoorbeeld originele communicatiecampagnes from scratch. Zoals een stoepkrijtactie voor de Belgian Pride waaraan premier De Croo meedeed of de verkiezing van de Helden van de Helpdesk voor servicemanagementsoftwarebedrijf TOPdesk, een actie die zelf in Canada gekopieerd werd.”
Waarom naar Nederland?
Talking Birds werkt al jaren voor bedrijven en organisaties - velen met Nederlandse roots - als Swapfiets, Sodexo, VISMA/Yuki, CCV, F-Secure, TOPdesk, Panos, Veepee, ANV, Base Design, MediaDonuts, WITT Benelux, The Belgian Pride… “We klikken goed met de Nederlandse ondernemerscultuur. Een uitbreiding naar Amsterdam ligt daarom voor de hand,” stelt Boriau. Het bedrijf werd in 2016 opgericht in Brussel en telt intussen zeven vaste medewerkers. Naast de meer klassieke pr-diensten excelleert Talking Birds ook in (sociale) mediamonitoring, waardoor het sterk is in newsjacking. Het bedrijf geeft daarnaast ook communicatieopleidingen, zoals mediatrainingen.
Anoek Hagenaars wordt countrymanager Nederland
Anoek Hagenaars heeft haar sporen verdiend in de (inter)nationale creatieve sector waarin zij verantwoordelijk was voor de strategie, aanpak en resultaten van diverse design brands, corporates en consumer brands. Zo was ze onder andere senior media strategist bij de Dutch Design Foundation (DDF). “Mijn drijfveer is een verbindende factor te zijn tussen de creatieve sector en het bedrijfsleven om op deze manier spannende en uitdagende campagnes, ideeën en samenwerkingen te realiseren. De mix zorgt in mijn ogen voor de inhoud van een goed verhaal en een verhaal is wat mensen bindt en samenbrengt,” stelt Hagenaars.
“De klik met Anoek was er eigenlijk vanaf onze eerste ontmoeting. Ze past helemaal bij onze cultuur, waarden en ambities en ik ben ervan overtuigd dat we samen fantastische dingen gaan doen voor onze Nederlandse klanten,” zegt Boriau. Bram Boriau en Anoek Hagenaars starten het nieuwe bureau op bij CreativeGrounds in de Emmalaan in Amsterdam, onder het Vondelpark. De ambitie is om van daaruit organisch te groeien en het team uit te breiden.