TARMAC, het digitale platform van de RTBF in het teken van de hiphop- en jongerencultuur, vierde op 13 oktober zijn officiële lancering. Het crossmediaplatform, dat hoofdzakelijk mikt op 15-25-jarigen, werd eind juni boven de doopvont gehouden. De officiële lancering werd echter gevierd op 13 oktober tijdens een concert in de Brusselse Magdalenazaal. Het evenement pakte uit met liefst zeven topartiesten (zoals Kaaris, Chilla, Alkpote, enz.) en verschillende dj’s.
Het merk Lion van Nestlé en de gloednieuwe film Thor: Ragnarok, geproduceerd door Marvel Studios en verdeeld door The Walt Disney Company, genoten van zichtbaarheid tijdens het concert en de promotiecampagne ervan. In de aanloop naar het evenement, van 2 tot 13 oktober, werden beide adverteerders betrokken bij alle acties op de verschillende kanalen van TARMAC. In de krant Metro van 2 oktober 2017 verscheen ook een advertentie met verwijzing naar de twee sponsors.
Tijdens het concert waren de adverteerders zichtbaar via het gebruikelijke visibiliteitsmateriaal. Lion viel extra op omdat bij de in- en uitgang van de zaal staaltjes van de Lion chocolate bar werden uitgedeeld. De promotie van de film Thor: Ragnarok gebeurde dan weer via een photobooth waar bezoekers zich konden laten fotograferen in een Thor-set.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]