Taxis Bleus en Secondfloor schenken het mooiste kerstcadeau

Crea / News

Het niet dragen van de veiligheidsgordel achteraan in de auto komt helaas nog veel te vaak voor. Elk jaar opnieuw honderden doden en zwaargewonden in ons land alleen zijn daarvan het spijtige gevolg (cijfers VIAS). Het verlies van een dierbare voelt tijdens de eindejaarsfeesten des te pijnlijker aan, want “het mooiste kerstcadeau, dat ben jij zelf”. Dat is toch wat Mariah Carey ons elk jaar opnieuw herinnert. Of iedereen bij die boodschap stilstaat, is de vraag. Taxis Bleus en Secondfloor hebben daarom een sensibiliseringscampagne opgezet. Om ons eraan te herinneren dat we ons achteraan in de auto vastgespen. Wedden dat je voortaan anders naar deze kerstsong gaat luisteren?

Het begon met een indrukwekkend cijfer en een schokkende vaststelling: 50 % van de mensen die door een verkeersongeval sterven of zwaargewond raken, droeg geen veiligheidsgordel. Deze nochtans levensbelangrijke reflex ontbreekt blijkbaar nog het meest wanneer mensen een taxi nemen. Daarom wilden Secondfloor en Taxis Bleus, dat in Brussel meer dan 300 chauffeurs telt, dit probleem aanpakken.

Taxis Bleus heeft de gordels van al zijn taxi’s achteraan van een geschenklint voorzien, met een woordje uitleg en de boodschap “All I want for Christmas is You”. Want het mooiste cadeau dat je met Kerst kan schenken aan wie je graag ziet, is toch dat je er nog bent.

Productiehuis Toast installeerde daarnaast verborgen camera’s in een Taxi Bleu, die volgden chauffeur Redouan een hele dag. Redouan heeft de gezonde gewoonte zijn klanten te wijzen op het belang van het gebruik van de gordel achterin zijn taxi. Een videomontage in kerstsfeer toont de interactie tussen de sympathieke chauffeur en zijn gecharmeerde passagiers die ineens tot besef komen. De video is sinds 11 januari op sociale media te zien.

Credits

Client: Taxis Bleus
Contact: Michaël Marroco
Agency: secondfloor
Account Management: Anaïs Lavie, Olivier Bialek
CD: Marie-Laure Cliquennois, Olivier Bialek
Creation: Eric Vandamme
Creation: Pierre Urbaniak
Creation: Carole Brouwers
Strategy: Celia Celili
Graphic Designer: Rebecca Valicon
Video Production: Toast Agency
Producer: Rodolphe de Laminne, Alexandre Tafforeau
Editor: Jerôme Swalens
PR: Sparkies