TBWA en ING werken hard voor het geld van hun klanten

Crea / News

Geld komt, spijtig genoeg, niet zomaar uit de lucht vallen. Je werkt er elke dag hard voor. Logisch dus dat je er zoveel mogelijk uit wil halen. Daarom lanceert ING het ING Do More-pack, het all-in bankpack met zichtrekening en een pak andere voordelen.

In deze campagne wordt werken met hart en ziel op verschillende grappige en licht absurde manieren gevisualiseerd. En dat op de tonen van één van de ultieme jaren ‘80 hits ‘She works hard for the money’ van Donna Summer. Het is de atypische stijl van ING als financial health coach die je twijfels omzet in daden. Naast de spot in z’n verschillende versies is er ook outdoor, social media en bannering voorzien.

“Met deze campagne willen we de consument doen stilstaan bij het loon waarvoor ze zo hard hebben gewerkt. ING waardeert dat harde werk en wil consumenten in staat stellen om grip te krijgen op hun financiën, en tegelijk het maximum uit hun geld te halen. Met de ING Do More Pack biedt de bank consumenten een all-in bankpack dat zoveel meer is dan een zichtrekening. Het omvat ook een gepersonaliseerde financiële check-up, een Ticket Annulatie-verzekering en een Aankoopverzekering, beiden gelinkt aan je debet kaart... Dat alles voor een zeer competitieve prijs. ING wil de bank worden met de hoogste prijs-kwaliteitverhouding voor de dagelijkse bankzaken van alle Belgen,” zegt Inés Fernández, head of retail marcom bij ING Belgium.

De campagne loopt sinds 13 juni, ontdek ze snel en denk op het einde van de dag nog maar eens goed na hoe hard je hebt gewerkt, en wat je precies met je loon doet.

CREDITS

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: ING

Inés Fernández, Louise Van Heel, Charlotte Mahieu, Thomas Vande Velde

CAMPAIGN TITLE: Daily Banking Salary Campaign

EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Jeroen Bostoen

CREATIVE TEAM: Greg Van Buggenhout, Olaf Meuleman

COPYWRITING: Vincent Nivarlet, Wilfrid Morin

DIGITAL CREATIVES: Tessa Segers, Jonas Van Bael

ACCOUNT TEAM: Bénédicte Ernst, Virginie Cuypers, Valerie de Vooght

STRATEGY: Kristof Janssens, Dorien Mathijssen

TRAFFIC: Laurie Herbots

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

DTP: Steven De Vlieger, Caroline Stiernet

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Matthias Deruddere, Annelies Eskens 

HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle

AGENCY PRODUCERS

Cindy De Mooter, Mieke Vandewalle

PRODUCTION COMPANY:  Czar

Executive Producer :   Eurydice Gysel

Producers:  Lander Engels

Regisseur: Kai Schonrath

DOP: Grimm Vandekerckhove

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo – Leslie Verbist

Offline: Kai Kniepkamp

Online: Maarten Van Bavel

Grading: Tom Mulder

Sound: Gwenn Nicolay

Music: Donna Summer – She works hard for the money

MEDIA AGENCY: Initiative