Een leeg pakje frieten, Missing Fries... Wie wil dat nu kopen? En toch lanceert McDonald’s het met de hulp van TBWA. Meer nog: ze rekenen erop dat wij het vanaf 4 oktober massaal toevoegen aan onze McDo-bestelling.
U raadt het al. Missing Fries is niet zomaar een leeg pakje frieten. Het staat symbool voor de steun die jij kan geven aan de vele kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven. Want met jouw bijdrage kan het Ronald McDonald Kinderfonds families een thuis geven op een boogscheut van het ziekenhuis. Een ware opluchting voor ouders als het ziekenhuis zich aan de andere kant van het land bevindt. En het beste medicijn voor de kinderen: samenzijn met hun familie. Altijd een geliefde in de buurt voor een kus, knuffel of verhaaltje voor het slapengaan.
Het Belgische Ronald McDonald Huis bevindt zich in Jette nabij het UZ Brussel. Het krijgt geen subsidies en is volledig afhankelijk van sponsors, donateurs en vrijwilligers. Iedere bijdrage telt. Dus, voeg jij vanaf 4 oktober ook een pakje Missing Fries toe aan je bestelling bij McDonald’s?
De Missing Fries-campagne loopt in alle McDo-restaurants en op social.
Credits
Client
Marketing Director: Philipp Wachholz
Corporate Communications Consultant: Karen Schellekens
Corporate Relations Manager: Isabelle Verdeyen
Creative Team
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Art Director: Tom Cole
Copywriter: Régine Smetz, Manu De Wit, Sarah Pierrequin, Eric Debaene
Digital Creative: Pol Labaut
Account Team
Client Services Director: Bénédicte Ernst
Account Director: Elien Onclinx
Account Executive: Charlotte De Backer
Traffic Manager: Laurie Herbots
Studio
Director studio: Danny Jacquemin
Retouches/DTP: Léa Leborgne
Post-production OLV: MAKE
Post-producer: Geneviève Paindaveine
Editor: Sebastiaan Schols
Sound engineer: Gwenn Nicolay
Photography
Studio Wauters
Digital Production
Digital Production Agency: MAKE
Project Manager: Philippe Hulhoven
Strategy
Helena Gheeraert, Louise Marinus, Henri Wuyts
Media
Media Agency: OMD
Media Planner: Michael Decoster
Digital Planner: Supeeres Verschraegen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]