TBWA en McDonald's lanceren Missing Fries

Crea / News

Een leeg pakje frieten, Missing Fries... Wie wil dat nu kopen? En toch lanceert McDonald’s het met de hulp van TBWA. Meer nog: ze rekenen erop dat wij het vanaf 4 oktober massaal toevoegen aan onze McDo-bestelling.

U raadt het al. Missing Fries is niet zomaar een leeg pakje frieten. Het staat symbool voor de steun die jij kan geven aan de vele kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven. Want met jouw bijdrage kan het Ronald McDonald Kinderfonds families een thuis geven op een boogscheut van het ziekenhuis. Een ware opluchting voor ouders als het ziekenhuis zich aan de andere kant van het land bevindt. En het beste medicijn voor de kinderen: samenzijn met hun familie. Altijd een geliefde in de buurt voor een kus, knuffel of verhaaltje voor het slapengaan.

Het Belgische Ronald McDonald Huis bevindt zich in Jette nabij het UZ Brussel. Het krijgt geen subsidies en is volledig afhankelijk van sponsors, donateurs en vrijwilligers. Iedere bijdrage telt. Dus, voeg jij vanaf 4 oktober ook een pakje Missing Fries toe aan je bestelling bij McDonald’s?

De Missing Fries-campagne loopt in alle McDo-restaurants en op social.

Credits

Client

Marketing Director: Philipp Wachholz

Corporate Communications Consultant: Karen Schellekens

Corporate Relations Manager: Isabelle Verdeyen

Creative Team

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Art Director: Tom Cole

Copywriter: Régine Smetz, Manu De Wit, Sarah Pierrequin, Eric Debaene

Digital Creative: Pol Labaut

Account Team

Client Services Director: Bénédicte Ernst

Account Director: Elien Onclinx

Account Executive: Charlotte De Backer

Traffic Manager: Laurie Herbots

Studio

Director studio: Danny Jacquemin

Retouches/DTP: Léa Leborgne

Post-production OLV: MAKE

Post-producer: Geneviève Paindaveine

Editor: Sebastiaan Schols

Sound engineer: Gwenn Nicolay

Photography

Studio Wauters

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven

Strategy

Helena Gheeraert, Louise Marinus, Henri Wuyts

Media

Media Agency: OMD

Media Planner: Michael Decoster

Digital Planner: Supeeres Verschraegen