Halloween. Elk jaar kijken duizenden kids ernaar uit om vermomd als griezeltjes, duiveltjes en heksjes de straat op te gaan en wat lekkers te ronselen. Maar de coronacrisis lijkt roet in het eten te gooien. Of beter gezegd, leek. Want de strengere maatregelen lieten TBWA en McDonaldâs niet afschrikken. Wel, integendeel.
Een heus Halloweenfeest met de nodige feestvreugde, veilig in de auto aan de McDrive, oftewel Carloween. Elke kleine deugniet die op vrijdag 30 of zaterdag 31 oktober in een griezelig kostuum aan de McDrive âtrick or treatâ zegt, krijgt een gratis Happy Meal. Wie straks de baan opgaat, botst dus wellicht op heel wat guitige âspookrijdertjesâ. De Carloween campagne loopt op radio. En online.
Credits
McDonald's: Philipp Wachholz, Laurence Anckaert, Ornella Cala, Athina Manirakiza, Anissa Akazzab, Isabelle Verdeyen
CD: Jeremie Goldwasser
Creative Team: Vital Schippers, Laurane Bindelle, Manu De Wit, Vincent Nivarlet
Copywriters:Â Johan Copermans, Eric Debaene, Sarah PierrequinÂ
Design: Sebastien Bontemps
Design Director: Hendrik Everaerts
Studio: Emilie Boudart
Studio Director: Danny Jacquemin
Radio production: MAKE
Head of AV Production: Mieke Vandewalle
Producer: Lauranne van der Heyden
Sound: Gwenn Nicolay, Mathieu Grillo, Nicolas Van Ruysveld
Digital production: MAKE
Head of Digital Production: Ken Kools
Webdesigner:Â Yannick Van Der Goten
Webmasters: Koen Corneillie &Â Benjamin Van MaldergemÂ
DPM: Juliette Defoux
Client Services Director: Client Potargent
Account Team: Tom Eilers & Line Martens
Art Buyer: Elly Laureys
PR: Laure Miquel-Jean, Anneleen Coppens, Sarah Perez