TBWA en Telenet tonen hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn

Crea / News

Het is mooi wat technologie vandaag de dag allemaal kan. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar technologie wordt nog mooier als mensen ermee aan de slag gaan. Dit is de filosofie achter de nieuwe merkcampagne van TBWA voor Telenet.

In een reeks van korte unieke spots vertrekt men telkens letterlijk vanuit een stukje technologie om daarna in de echte wereld te ontdekken hoe mensen er hun ding mee doen. Van een reusachtige walvis die een meditatie app van een kleuterjuf blijkt te zijn tot een surfende tijger die plotseling het ontwerp wordt van een sneaker artist. Van een dansend hondje op Tiktok tot een klassiek dansinterpretatie door ballerina’s. Van fake facefilters op Instagram tot een statement over echte schoonheid. Mooi wat kan. Nog mooier wat jullie ermee doen.

Een sterke totaalcampagne die niet alleen Telenet en Telenet Business bij elkaar brengt, maar ook op dezelfde visuele manier landt in de bijbehorende connectiviteitsproducten ONE en KLIK. Ook muzikaal blijft men in éénzelfde wereld. Elke spotje krijgt een eigen passende interpretatie van het aanstekelijke Big Dreams van de Belgische hiphopgroep Blackwave. Inge Debremaecker, communication manager Connectivity bij Telenet, legt uit: “Voor de eerste keer brengen we het merk Telenet, Telenet Business én onze producten allemaal samen in één campagne. In plaats van één grote spot te overladen met alle facetten van ons merk, houden we het net klein. Elke spotje heeft zijn eigen  karakter en laat in alle schoonheid zien hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn. Helemaal Telenet.”

Charlotte Smedts

Credits

Client

Client: Telenet

Client Contact: Marilyn Debisschop, Inge Debremaeker, An Van De Veken, Muriël Swartenbroekx, Evelien Plasqui.

Creative Team

Executive Creative Director : Jan Macken

Creative Director : Thomas Driesen

Creative team: Toon Leysen & Kenn Van Lijsebeth, Jesse Van Gysel & Tom Meijer

Digital Creative team : Geert Feytons, Jonas Van Bael, Ema Vukas, Luca Garcia, Nadine Claes

Creative research : Marco Bellusci

Copywriter FR: Vincent Nivarlet

Account Team

Managing Director : Nicolas Debauw

Client Services Director: Max Fauconnier

Account Director: Charlotte Smedts

Account Manager: Carole Hayard

Traffic: Jana Malfroid & Karen De Weerdt

Strategy

Chief Strategy Officer: Bert Denis

Strategic Director: Stéphanie Vercruysse

Integrated Brand Strategist: Louise Marinus

Connection plan : Jolien Van Heyste

Design

Designer: Olivier Verbeke

Motion Designer: Maarten Vranken

PM Design: Katrien De Craecker

Design Director: Hendrik Everaerts

AGENCY TV PRODUCERS

Mieke Vandewalle &  Sophie Scheck

ART BUYER  

Elly Laureys

PRODUCTION PHOTO: 

Production company:  Landvogel & MAKE

Producer: Claudia Baumlin

Photographer:  Ines Vansteenkiste-Muylle

Assistent:  Louis Kerckhofs

Videographer:  Edward Opdebeeck

Retouching: Ines Vansteenkiste-Muylle

DTP: Danny Jacquemin, Steven De Vlieger

PRODUCTION TVC: 

Production company:  LOVO FILMS

Executive Producer:  Bert Brulez

Producer: Fred Vrancken

Regisseur:  Ralf Demesmaeker

DOP:  David Doom

POST-PRODUCTION TVC: 

Production company:  MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo

Offline:  Gert Van Berckelaer

VFX & Online:  Make, Flow & Moxy

Grading:  Joost Van Kerkove

Sound: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

PRODUCTION RADIO: 

Production company:  MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay, Nicolas Van Ruysevelt

MUSIC

Music:  Big Dreams – blackwave. (Sony Music),  Words and Music by Bond, Perry, Atohoun, Harrison, Ardui.  Published by Sony Music Publishing

Additional Music:  Gregory Carron

Re-recording Music:  Gwenn Nicolay

Media

Media Agency: PHD

Media Planner: Christine Brone

Digital Planner: Adeline Genard


U vindt dit nieuws interessant en bent nog niet ingeschreven op PUBNews en PUB on Saturday? Klik hier, scroll naar beneden en laat uw gegevens achter...

U heeft nog geen full acces-abonnement op PUB? Klik dan hier en doe wat nodig is...