TBWA laat iedereen scannen, sparen en scoren met Joyn


Crea / News

joynDe digitale klantenkaart-app Joyn en TBWA laten in een nieuwe campagne zien wat Joyn kan betekenen voor de lokale shopper. “Scannen, sparen, scoren”. Een lijn die kort en bondig vertelt hoe je Joyn gebruikt, wat je ermee doet en wat je er uiteindelijk mee bereikt. Door te scannen bij verschillende lokale handelaars (7.500 in België) spaar je punten op één klantenkaart die je overal kan omzetten in beloningen. Om het principe te installeren, kunnen alle Joyn-gebruikers in november dagelijks een Gouden Zaak doen bij hun lokale handelaar. Elke dag wordt er één goudstaaf weggegeven ter waarde van €1.000 en één goudzoeker gaat met een goudstaaf ter waarde van €17.500 lopen.

De campagne bestaat uit twee televisiespots waarin shoppers scannen, sparen en uitgebreid scoren. De Gouden Zaak-activatie wordt ondersteund via print, display ads en social media. Joyn ontstond in september 2016 uit de fusie tussen CityLife, Qustomer en Het Opzet, drie Belgische koplopers op het vlak van smart retail en slimme stadstoepassingen. Begin oktober 2017 nam Joyn ook concurrent Citie over. Joyn heeft als missie om het lokale commerciële hart in onze steden te versterken.

Credits:
Brand: JOYN
Campaign Title: Najaarscampagne
Creative Director: Geert Verdonck
Art Director: Louise Windels
Copywriter: Sven Pede
Digital team: Diederik Vanderemoortere (Development), Ruben Temmerman (Development), Jeroen Govaerts (UX), Christophe Liekens (Design), Jan Bikkembergs
Design: Jana Keppens, Olivia Maisin
Account team: Catherine Hamers, Sara Verstraeten
Chief Marketing Officer: Vicky Willems
Operational Marketing Manager : Koen Vanmarsenille
Production agency:
Digital Production: E-Graphics
TV Production: Saké, Czar.
TV Director : Toon Aerts