TBWA\Backslash spot 2018 trends

Communication / Mijn PUB / News

Backslash, het platform waarop ‘cultuurspotters’ van het internationale reclamebureau TBWA culturele trends posten om andere TBWA-medewerkers te inspireren, heeft zijn trendvoorspellingen voor 2018 gepubliceerd. Elke Pre-Trend komt voort uit opkomende culturele verschuivingen die 2018 op business en cultureel vlak zal beïnvloeden.
TBWA\BackslashDe Pre-Trends in het rapport zijn gebaseerd op deels inzicht, deels (data)onderzoek en deels expertinterviews. Daarnaast worden ze geïdentificeerd door het netwerk van Backslash, bestaande uit meer dan 250 wereldwijde trendspotters. Dit zijn TBWA-strategen en creatieven uit 43 kantoren verspreid over de hele wereld. In België is dat Audrey Dahmen, junior digital planner en topspotter bij TBWA\Belgium: « Sinds ik met Backslash werk is mijn kijk op de wereld en reclame totaal veranderd. Ik volg niet alleen het nieuws, ik probeer ook dagelijks te begrijpen wat deze gebeurtenissen hebben veroorzaakt en wat dit kan betekenen voor merken. Bij TBWA zijn we continue op zoek naar manieren om relevante campagnes te creëren en merken te laten meesurfen op culturele trends. Backslash, een platform dat de grootste internationale en nationale trends bevat, is hiervoor de perfecte inspiratiebron, » aldus Dahmen.
TBWA\BackslashSylvie Dewaele, media arts director bij TBWA\Belgium, legt verder uit: « Onze wereldwijde trendspotters volgen macro- en microtrends, de zogenaamde ‘Edges’. Deze beïnvloeden cultuur op verschillende belangrijke gebieden. TBWA\Belgium maakt reeds deel uit van het Backslash-platform sinds het prille begin, van beta tot lancering. De missie is niet alleen culturele verschuivingen opsporen en opvolgen, maar ook begrijpen waarom ze zich voordoen en wat ze kunnen betekenen voor merken en mensen. Deze 2018 Pre-Trends doen precies dat en kunnen op business vlak zelfs het productaanbod van morgen en merkcampagnes gaan bepalen. »
TBWA\BackslashHet ‘Backslash 2018 Global Pre-Trends Report’ toont aan dat er een onvoorziene fusie van nieuwe werelden begint te ontstaan in 2018 en deze elkaar zullen beïnvloeden. De pre-trends die in het rapport worden geïdentificeerd, dienen als indicatoren voor deze grotere verschuiving. Volgend jaar kruisen memes en valuta, digitale goederen en mode, creatieve media en algoritmen, subculturen en social media, elkaars pad.
https://www.youtube.com/watch?v=fI33d1AQC8I