‘Why travel with an airline if you can fly with a friend?’ Met die openingszin trekt TBWA\Belgium de campagne voor Brussels Airlines op gang in maar liefst 16 Afrikaanse landen. Zo positioneert Brussels Airlines zich als kleine, sympathieke speler én vriend uit het al even kleine, sympathieke België in schril contrast met de grote, vaak afstandelijkere kleppers uit de luchtvaart. Dat die warme gastvrijheid en informele vriendschapsrelatie – die ook zo typerend is voor Afrika - niet uit de lucht gegrepen is, bewijst Brussels Airlines met een handvol sterke troeven.
‘Friendship goes a long way.’, klinkt het dus. Niets is minder waar. Brussels Airlines vliegt immers op 100 bestemmingen in Europa en 50 plekken in Noord-Amerika. Ook wat bagage betreft kunnen de Afrikanen rekenen op een helpende hand van hun genereuze vriend. Standaard mag je immers 2 koffers meenemen. En in totaal mogen er zelfs 5 bagagestukken mee aan boord. Zo speelt Brussels Airlines slim in op de Afrikaanse gewoonte om te reizen met flink wat bagage. Afrikanen krijgen er dus een vriend bij die hen - ook op 30.000 voet – thuis doet voelen. De campagne loopt in Afrika van 18 februari 2020 tot midden april 2020 op radio,
in print, via outdoor posters en online advertising.
CREDITS
Agency : TBWA\Belgium
Client : Brussels Airlines – Carole Van Cauter, Hind Hameurlaine, Michel Moriaux
Campaign Title : Africa - Your Friend in the Air
Creative Director : Jérémie Goldwasser
Creative Team : Vital Schippers
Copywriting : Eric Debaene, Martin Collette
Social creative team : Ann Vanminsel, Geert Feytons
Account team : Geert Potargent, Maria-Laura Laubenthal
Strategy : Annelies De Rouck
Social strategy :Khang Lam
Traffic manager :Karen De Weerdt
Art Buyer : Elly Laureys
Traffic manager studio : Christine Lips
Retouches: Marianne Gualtieri
DTP: Lea Leborgne, Patti Secci
Production company : MAKE
Radio producer : Veerle Van Melkebeke
Sound : Jan Pollet, Seppe De Klerck
Online video producer : Sofie Gebruers
Video post-production : Xavier Pouleur
OnlineProject Management : Stijn Punie
Motion graphics : Nicolas Deslé
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]