Slechts weinig advertenties slagen erin om snel de boodschap door te geven aan de consument, zegt Kantar Millward Brown. Campagnes met een sterke focus op emotionele relevantie en creatieve betrokkenheid leiden tot meer business. Maar toch wijst een nieuw rapport van Kantar Millward Brown erop dat minder dan één op zeven advertenties zo bedacht zijn dat ze een emotionele boodschap bevatten die heel snel kan worden opgenomen door de consument.
De stelling is niet uit de lucht gegrepen. Het rapport in kwestie, Make a Lasting Impression, is namelijk gebaseerd op een analyse van 160.000 advertenties. Die onderzoek was erop gericht aan te tonen dat het begrijpen van de factoren die betrokkenheid aansturen advertenties meer effectief kunnen maken. Kantar Millward Brown bekeek ook de post-campaign sales van 1.700 campagnes.
Doorheen het onderzoek komen campagnes aan bod van meer dan negenduizend middelgrote en grote merken. En de analyse van advertenties (televisie, pre-roll en sociale media) wijst er dus op dat minder dan één op zeven advertenties zo bedacht zijn dat ze een emotionele boodschap bevatten die heel snel kan worden opgenomen door de consument. “Marketeers moeten voorbij de boodschap durven te gaan en moeten focussen op de indruk die de advertentie - en het merk - als geheel moet achterlaten," zegt Daren Poole, global brand director bij Kantar Millward Brown. "Het gaat dan om het creatieve idee, wat wordt gezegd in de advertentie, de manier waarop het verhaal wordt verteld én de emotionele toon. Men moet stoppen met het verkopen van productkenmerken, dat werkt zelden. Show; don’t tell.”
Make a Lasting Impression geeft voorts ook tips om advertenties op de juiste manier op te bouwen. Het volledige rapport kan worden geraadpleegd via de site van het onderzoeksbureau.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]