De VRM - of Vlaamse Regulator voor de Media - controleerde de uitzendingen van verschillende televisieomroeporganisaties (21 september 2016, 16u-22u), waaronder DOBBIT TV.
Tijdens de onderzochte periode wordt meermaals éénzelfde aflevering van het programma ‘Dak isoleren’ uitgezonden. In het programma wordt getoond hoe men een dak kan isoleren. De verpakkingen en producten die gebruikt worden om het dak te isoleren (afplaktape, dichtingskit, dampscherm, isolatiemes, isloatierollen) worden duidelijk getoond, waarbij er volgens de VRM overmatige aandacht is voor het merk van de gebruikte producten. Dit wordt niet betwist door de omroeporganisatie.
Het Mediadecreet laat productplaatsing toe, dit echter onder specifieke voorwaarden. Zo mogen de producten of diensten in kwestie geen overmatige aandacht krijgen.
Bij het bepalen van de sanctie houdt de VRM rekening met eerdere beslissingen over gelijkaardige inbreuken bij DOBBIT TV en met het beperkte kijkbereik van het programma. De VRM legde daarom een administratieve geldboete van 1.500 euro op.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]