Mediaplatform Teads boekte in 2019 recordresultaten met een omzet van 480 miljoen euro en 32 procent organische groei op jaarbasis. Het bedrijf was voor het zevende jaar op rij EBITDA-positief. “Onze voortdurende groei is een bewijs van de kracht van ’s werelds beste uitgevers, verenigd in ons Global Media Platform,” zegt Pierre Chappaz, executive chairman van Teads, enthousiast. “We bieden merken en agentschappen kwaliteit op schaal en onze technologie garandeert hen een sterke return on investment.”
Uitgevers zoals The Washington Post, ESPN, The Guardian, BBC, Axel Springer, Les Echos, Corriere della Sera, Nikkei BP, O Globo, RTBF, La Libre, De Standaard, Le Soir, HLN en De Morgen zijn toegankelijk via het Teads Global Media Platform, dat volgens CIM-cijfers 1,5 miljard gebruikers per maand wereldwijd bereikt en 91% van de internetgebruikers in België.
De sterke resultaten van 2019 zijn te danken aan de verdere groei van de video advertising producten en aan de verdere versnelling van de display- en traffic acquisition oplossingen van het bedrijf. Teads bleef ook partnerschappen ontwikkelen met adverteerders.
“De reclamemarkt gaat een uitdagend jaar tegemoet gezien de recessie die het coronavirus veroorzaakt,” vult Bertrand Quesada, CEO en mede-oprichter van Teads, nog aan. “Maar ondanks de virusuitbraak zien we nog steeds groei in dit eerste kwartaal van 2020. Merken en agentschappen concentreren hun investeringen op wereldwijde spelers zoals wij, en het is belangrijker dan ooit dat ze hun advertenties tonen in vertrouwde omgevingen.”