Techlab, de digitale contentserie van Proximus en SILK die in oktober vorig jaar werd gelanceerd, wekt toenemend enthousiasme op. Sinds de lancering heeft Techlab zich gevestigd als een waardevol instrument voor technologische democratisering waar het Belgische publiek dol op is.
Opmerkelijke prestaties sinds oktober
Met 5 volledige afleveringen, geproduceerd in zowel het Frans als het Nederlands, en 198 publicaties in 13 weken, heeft Techlab het tempo hoog gehouden om een divers publiek te bereiken. De totale kijktijd bedraagt 29.000 uur, met 10 miljoen video-weergaven en een betrokkenheid van 88.000 interacties (likes, shares en comments op de video's).
Joachim François, hoofd digital bij Famousgrey, vertelt: "Techlab heeft onze verwachtingen overtroffen als instrument voor technologische democratisering, waarbij het een gevarieerd Belgisch publiek boeit met informatieve en boeiende content. De opmerkelijke resultaten sinds de lancering in oktober getuigen van de positieve impact van deze serie."
Innovatief formaat en succesvolle samenwerkingen
Met Techlab hebben Proximus en SILK een innovatief contentformat geïntroduceerd dat educatie en entertainment combineert om een exclusief inzicht te bieden in de nieuwste technologische trends. Dit nieuwe format weerspiegelt het engagement van Proximus om informatieve en boeiende content te leveren, afgestemd op een voortdurend veranderende technologische wereld.
De succesvolle samenwerking met de content creators gecast door Famous Relations, binnen de in-house studio van FamousGrey, was cruciaal voor het succes van Techlab, waardoor een vlotte verspreiding van de content mogelijk was en de ervaring werd verrijkt voor zowel het Nederlandstalige als het Franstalige publiek.
Een verscheidenheid aan onderwerpen toegankelijk voor iedereen
Gedurende dit eerste kwartaal behandelde Techlab een scala aan technologische onderwerpen. De serie verkende opkomende technologieën, met highlights zoals de Airtag, NFC-stickers en functies van het gloednieuwe Android 14, evenals de nieuwe smartphones van eind 2023. Daarnaast voorzag Techlab in essentiële praktische tips, variërend van het organiseren van evenementen met behulp van artificiële intelligentie tot bewustwording van pogingen tot phishingdetectie. Deze diversiteit aan onderwerpen zorgde ervoor dat de serie relevant en leerzaam bleef en bood een overzicht van de huidige technologische ontwikkelingen.
PUB Magazine ging recent nog in gesprek met Joachim François en Abulic, een van de content creators achter Techlab. Beluister deze aflevering hieronder:
Credits
Client: Proximus
Client: Sophie Nasaridis, Manon Faingnaert, Sophie De Nys, Kelly De Groote
Agency: FamousGrey
Creative Director: Peter Ampe
CCO: Catherine De Block
Account team: Audrey Semal, Eléonore Calicis, Florian Hoffreumon
Head of digital: Joachim François
Digital Strategic team: Wies Dickens, Emma Biver
Social Lead: Evelien Peeters
Social creative team: Florentien Duquet, Raphael Allegro, Charline Laurent, Louis Bonus, Robin Bach Kolling
Social media manager: Fran Gillis
Performance marketeer: Jonas Sprengers
Studio Director: Olivia Naudts
Social producers: Raphael Allegro, Charline Laurent
3D & Motion design: Sacha Lempereur
Post-production: Simone Curzi, Sacha Lempereur
Techlab hosts: Vincent Billaroch, Clara Laureys, Abulic, Younes Idrissi
PR bureau: Famous Relations
PR manager: Astrid Jacobs, Laura Godinho
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]