Vanaf januari 2016 verandert Télé Bruxelles zijn naam in BX1. De regionale zender krijgt vanaf dan ook een nieuwe directeur informatie en hoofdredacteur: Jean-Jacques De Leeuw. Hij komt van RTL en zal Fabrice Grosfilley opvolgen, die op zijn beurt naar de RTBF gaat. "De naam Télé Bruxelles is bekend bij het publiek, maar stelt niet meer voor wie we nu zijn", verduidelijkt algemeen directeur Marc De Haan. "We zijn meer geworden dan een regionale zender in Brussel: we zijn een medium geworden dat verspreid wordt via allerlei kanalen, zoals onder meer sociale media."
Met de nieuwe naam BX1 wou de zender vooral het woordje televisie laten vallen (de nieuwe media is intussen veel meer dan dat) en willen ze het publiek dichter krijgen. "De BX staat symbool voor het feit dat er in Brussel tegenwoordig heel wat jongeren zijn, terwijl de 1 er staat om mensen er aan te herinneren dat we de eerste Brusselse audiovisuele media waren." De nieuwe look van het kanaal zal zichtbaar zijn vanaf februari.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]