Op 18 maart werd ons leven compleet overhoop gehaald, zowel privé als professioneel. Onze schermen werden onze voornaamste vensters op de wereld. We vergaderden, chatten, flirtten en aperitiefden via Google Meet, MS Teams, FaceTime, Skype, WhatsApp of Houseparty.
Maar na drie maanden tegen schermen praten is ’t welletjes geweest. Tijd om weer buiten te komen en opnieuw het echte leven te ontdekken. In een verrassende campagne van Telenet en TBWA komen verschillende computers aan het woord. Terwijl ze ons overtuigen om te “deconnecteren”, worden ze gevoelig in beeld gebracht door fotograaf en regisseur Jef Boes. Het thema komt terug in filmpjes op sociale media, radiospots en posters.
“Het opvallende is dat deze oproep tot digitale detox komt van de provider met het snelste breedbandnetwerk van België. Dat de campagne werd gevolgd door een aanbod om na het afkicken voordelig weer de draad op te pikken, is dan ook geen toeval,” besluit TBWA.
Credits
Brand: Telenet
Agency: TBWA Belgium
Photographer + Director: Jef Boes
Production company: Initials LA
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Creative team: Vincent Nivarlet, Wilfrid Morin
Social creative team: Gil Gauniaux, Thibaut Castaing
Account team: Ellen Van Praet, Max Fauconnier, Thijs Muësen Strategy: Günther Van Lany
Art buyer: Elly Laureys
Post production: MAKE – Lieselot Ral
Montage: Enzo Piccinato
Radio Production: MAKE - Lauranne Van Der Heyden
Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay
Media Agency: PHD – Ofelia Faes, Indra Lenaerts
Client: Maartje Berben
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]