Telenet en The Park brengen VR-activiteiten naar de huiskamer

The Park, de VR-experience locaties van Telenet in Vlaanderen, breidt zijn aanbod uit naar de huiskamer. Klanten kunnen een VR-bril uitlenen via Telenet-winkelpunten en zo thuis verschillende spellen spelen. Om nog sneller te reageren op innovaties op het gebied van VR en om sterk te blijven inzetten op eigen content, neemt The Park bovendien een participatie in Triangle Factory, een gameontwikkelaar met een sterke focus op VR-content.
The Park breidde sinds de lancering in juni 2018 uit tot een van de grootste Belgische VR-experiences met vijf locaties in Vlaanderen en Brussel. Al sinds de oprichting van The Park was er de ambitie om verder te gaan dan puur locatiegebaseerde VR. Covid-19 bracht deze plannen in een stroomversnelling. The Park start met een test waarbij klanten in de Telenet-winkel op de Meir in Antwerpen een VR-bril kunnen huren voor drie dagen. Zo kunnen ze in hun eigen huiskamer vier verschillende VR-ervaringen spelen. Deze pilot zal nog uitgebreid worden naar andere winkels, onder andere de Nieuwstraat in Brussel, en zal enkele maanden lopen. Het is de bedoeling om bij positief resultaat een veelvoud aan Telenet-verkooppunten in heel Vlaanderen en Brussel hierin te betrekken.
Concreet biedt The Park bij deze thuiservaring in eerste instantie vier spellen die zowel voor meer ervaren gamers als beginnelingen geschikt zijn. Een primeur is ‘Hyper Dash’: een spel van Triangle Factory dat twee of meerdere spelers toelaat elk vanuit hun eigen huiskamer, samen te spelen en te communiceren. De beschikbare spellen zullen regelmatig vernieuwd worden.
Eerder werkte Telenet ook al samen met Triangle Factory voor de uitwerking van onder andere de location based VR-spellen van fictiereeks ‘De Dag’, zombieshooter game ‘The Hallow’ en het multiplayer-competitieve spel ‘Nanoclash’. Om in de toekomst nog beter te kunnen inzetten op innovaties en meer eigen content te kunnen creëren, neemt The Park een participatie in Triangle Factory.
Een VR headset huren voor drie dagen kost €39,99. De brillen zijn online te reserveren via de website van The Park en op te halen in de beschikbare Telenet-winkels.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]