Telenet scoort lokaal met digitaal

Telenet Business rondt vandaag de actie ‘Scoor Lokaal Met Digitaal’ af, een initiatief waarmee het Mechelse bedrijf zoveel mogelijk Vlaamse ondernemers en KMO’s willen ondersteunen bij het online promoten van hun business. De hele maand december reed de DigiBuzz, een groot digitaal reclamebord, rond voor 200 Vlaamse ondernemingen verspreid over 25 steden en gemeenten. Daarnaast schonk Telenet Business ook een gratis Facebookcampagne én een week lang digitaal advies.
Uit GfK-onderzoek blijkt dat nog steeds heel wat Vlaamse ondernemers niet online actief zijn. Daarom lanceerde Telenet Business de actie ‘Scoor Lokaal Met Digitaal’, een initiatief om de drempel voor ondernemers naar online aanwezigheid te verlagen. Tweehonderd ondernemers namen deel aan de actie die een schot in de roos bleek te zijn: in totaal bereikten de deelnemende ondernemers 5,7 miljoen klanten via Facebook. 16.636 personen daarvan gaven een vind-ik-leuk, goed voor een gemiddelde van 86 likes per advertentie. 1.075 mensen deelden de advertentie met hun eigen netwerk en bijna 64.000 personen klikten uiteindelijk ook door naar de websites van de ondernemers.
Philippe Casaert van modezaak Cassari uit Mechelen is één van de ondernemers die mocht deelnemen aan de actie en is heel tevreden met het resultaat: « We kregen in een mum van tijd heel wat fijne reacties op de promo van de DigiBuzz en ook de Facebookcampagne was een succes. We bereikten ongeveer 16.000 mensen. We staan versteld van de impact en laten sociale media zeker niet meer links liggen. »
« De kracht van lokaal adverteren schuilt in de combinatie van online en offline aanwezigheid van je zaak. Al te vaak zijn ondernemers echter enkel offline aanwezig. Dankzij ons initiatief hebben we heel wat ondernemers kunnen overtuigen van de mogelijkheden die sociale media bieden. We kunnen dus spreken van een geslaagde actie, » vertelt Stijn Vander Plaetse van Telenet Business.
‘Scoor Lokaal Met Digitaal’ sluit aan bij De Digitale Versnelling, een campagne die in maart 2017 werd gelanceerd door Telenet Business. 15 experts worden op pad gestuurd om ondernemers en KMO’s digitaal advies te verschaffen. Intussen legden ze al meer dan 1.000 bezoeken af. Rik en Guy Heyvaert van Buen Gusto uit Dendermonde deden mee aan ‘Scoor Lokaal Met Digitaal’ en schakelden nadien de hulp in van een digitaal expert: « Wij hadden nooit gedacht dat de Facebookcampagne zo een effect ging hebben. Meteen kregen we heel wat nieuwe likes en inschrijvingen op onze nieuwsbrief. We hadden de werking duidelijk onderschat in het verleden. Dezelfde dag nog hebben we ons ingeschreven voor De Digitale Versnelling. »
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]