Televisie mikt meer en meer op millennials

Eurodata TV Worldwide ging ook dit jaar op zoek naar de nieuwste internationale tv-trends. Volgens Frédéric Vaulpré, Vice-President van Eurodata TV Worldwide is « kennis van nieuwe toepassingen in een deze audiovisuele sector van groot belang voor omroepen ».
Estelle Chandèze, International Research Manager bij Eurodata TV Worldwide, is ervan overtuigd dat de digitale groei gepaard gaat met het feit dat steeds meer millennials mobiel video’s bekijken. Dat is ook de reden waarom nieuwe platformen als Studio+ (gelanceerd in 2016 door Vivendi) en Blackpills (ondersteund door Xavier Niel) mini-series van slechts 10 minuten aanbieden op mobiele toestellen. Zenders ontwikkelden bovendien ook vaker aanbiedingen speciaal voor jonge mensen, zoals Funk, het digitale platform ontwikkeld door de Duitse zenders ARD en ZDF. Sterker nog, het creëren van nieuwe concepten bleek in 2016 zelfs de sleutel tot succes. Zo werden er vorig jaar meer dan 8340 nieuwe tv concepten gelanceerd in zo’n 50 landen.
Ook op vlak van content zijn er trends gespot. Zo probeerden televisiemakers steeds vaker hun grenzen te verleggen. Door lastige thema’s aan te knopen bijvoorbeeld of verschillende genres en tijdszones met elkaar te mixen. Sommige programma’s weten zelfs in het leven van kijkers te dringen, zoals Come to Bed, een exlusief format van Small World dat momenteel ontwikkeld wordt in de VS en mensen via een camera volgt wanneer ze gaan slapen.
Televisie wordt dus steeds inventiever, kwalitatiever en verrassender. En dat is ook nodig om te kunnen voldoen aan de eisen van een steeds veeleisender publiek, de millennials.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]