Thalys en DDB vieren Europa met reizigers

Crea / News

Thalys campagne NLVoor zijn nieuwste campagne die op maandag 30 september wordt gelanceerd, werkt Thalys sinds dit voorjaar samen met creatief bureau DDB. We zien geen revolutionaire ommezwaai, maar een campagne die de visie en bestaansreden van Thalys benadrukt. "Het dagelijkse leven van Thalys is intrinsiek multicultureel en Europees, het bezit sterke waarden die zowel door onze medewerkers als door onze klanten worden gedeeld: ze ervaren dagelijks diversiteit en streven naar meer openheid en een duurzame mobiliteit," verduidelijkt Bertrand Gosselin, CEO van Thalys.

De briefing voor het bureau kwam integraal uit de in 2018 vernieuwde bedrijfsvisie. Of het nu gaat om het product of het bedrijf zelf: alles wat wordt ondernomen moet bijdragen aan het "Pleasant", "Easy", "European", "Reliable" maken van Thalys en dit altijd "at best Speed" - oftewel: PEERS! En dit in lijn met de filosofie van Thalys: meer Europa voor iedereen. "De campagnes zullen respectvol zijn en betekenis hebben. Thalys hecht waarde aan diversiteit en interculturele uitwisseling. We willen in onze communicatie op zoek gaan naar datgene wat ons verbindt," zegt Frédérique Delcroix, Corporate Communication Delegate Director: “Het doel: een sterke wereldvisie neerzetten die trots is op samenleven, op nieuwe dingen ontdekken en met elkaar samenwerken (P.E.E.R.S. met peers!). Het steeds op zoek gaan naar nieuwe uitdagingen en nooit op onze lauweren rusten."

Vanuit Europees perspectief werd de keuze gemaakt voor creatief bureau DDB in Parijs dat nauw samenwerkt met zijn kantoren in Brussel, Amsterdam en Düsseldorf. De nieuwe campagne zal zowel via outdoor affichage als via digitale platformen in de vier Thalys markten te zien zijn. Humor is in dit verhaal het verbindende en gemeenschappelijke element. "Afhankelijk van het land passen we onze campagne lichtjes aan omdat humor niet letterlijk vertaald kan worden. Het is geen kwestie van copy paste,” vertelt Bruno Dierickx, Directeur Marketing & Commercial bij Thalys, “We willen in elke markt het juiste verhaal vertellen om de relatie die we met onze reizigers hebben zo goed mogelijk tot leven te brengen. Communiceren op Europese schaal is, zoals dichter Paul Verlaine ooit zei, ‘niet elke keer helemaal hetzelfde maar ook niet heel anders’.”