Van 12 tot 14 mei opent Thalys een galerie in de Antoine Dansaertstraat in hartje Brussel om je mee te nemen op een geurige reis van Brussel naar Parijs, Amsterdam en Keulen: “Scents of the City”. Deze tijdelijke tentoonstelling is een eerste stap “in real life” van een communicatiecampagne die alle zintuigen zal aanspreken. De campagne speelt zich grotendeels online af, maar ook in de filmzalen. De campagne volgt op “Sounds of the City” in 2016, een campagne waarbij Thalys je de geluiden van de stad liet ontdekken. “Wie Keulen zegt, denkt toch meteen aan haar Eau de Cologne? En Amsterdam heeft haar tulpen, Brussel haar chocolade en Parijs haar warme croissants? Elke stad roept niet alleen beelden of bezigheden op, het maken van vakantieplannen houdt ook een zintuiglijke belofte in, met geuren die voor altijd in ons geheugen gegrift staan,” legt Agnès Ogier uit, algemeen directrice van Thalys.
Een geurenkaart werd uitgetekend door de klanten, partners en medewerkers van Thalys. Bij de start van dit project vroeg Thalys hen om hun favoriete bestemmingen te beschrijven aan de hand van geuren. Resultaat: een nieuwe stadsgeografie, ver weg van de platgetreden paden. Voor de bestemmingen Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen werd telkens een pallet van een 15-tal geuren geselecteerd en zorgvuldig uitgewerkt.
De geuren van de Thalys-bestemmingen worden, elk vervat in een buisje, samengebracht onder een al even spectaculaire als speelse koepel. Bruno Dierickx, commercieel en marketingdirecteur van Thalys: “Elke geur wordt in verband gebracht met een specifiek adresje, als een reisbureau van geuren dat zijn deuren opent voor groot en klein. En we hopen natuurlijk dat de bezoekers achteraf deze geuren ter plekke op onze bestemmingen gaan ontdekken.”
Credits
Parfumexperte: Elisabeth Carre
Ontwerper van de geurenkoepel: creatief bureau L’Associé van Gilles Rivollier
De uitnodiging op deze veelzijdige reis, een ontwerp van het bureau Rosapark, is ook het thema van een nieuwe promofilm die in de tweede helft van mei uitkomt in de bioscoopzalen van de vier Thalys-landen. De film zal ook tegelijkertijd te bekijken zijn op de verschillende digitale kanalen van Thalys, waaronder de nieuwe Facebook-pagina.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]