Tijdens de Week van de Mobiliteit sensibiliseert de Brailleliga het grote publiek over mobiliteit van blinde en slechtziende personen. Voor hen ligt de weg spijtig genoeg – letterlijk – bezaaid met obstakels. Dat bleek uit hun mobiliteitsenquête.
Een van de meest voorkomende obstakels bleken de steps. The Crew bedacht een campagne en mobiliseerde een aantal stepmerken om zich te engageren. Het bureau sloeg de handen in elkaar met Voi, Lime, Bolt en Dott om de gebruikers van de steps te sensibiliseren. De toon van de campagne is positief: de Brailleliga bedankt iedereen die meewerkt aan een betere toegankelijkheid van de openbare weg.
Hoe?
- Streettags worden gekrijt in de voorziene dropzones – hierrond werd een video opgenomen die werd uitgerold in een SoMe-campagne.
- Alle steps werden ook uitgerust met een hangtag die de gebruikers sensibiliseert over de mobiliteit van personen met een visuele handicap en over de obstakels op de weg.
- De apps van de vier participerende steps Voi, Bolt,Lime en Dott openen tijdens de campagne met dezelfde boodschap en een emailing actie naar hun abonnees ondersteunt eveneens de actie.
Credits
Klant: Brailleliga
Creatief Directeur: Damien Walckiers
Account Manager: Suzy De Vos
Art Directeur: Delfina Veron Chavanne
Hoofd Productie: Delapro’d