THE CREW ONTWERPT job.ibz.be OM PRODEMOCRATEN TE WERVEN

Crea / News

Om de vooroordelen rond het werken in de publieke sector te doorbreken, geëngageerde jonge talenten te werven, haar medewerkers te mobiliseren en haar imago te moderniseren, deed IBZ (SPF Binnenlandse Zaken) een beroep op The Crew. Het communicatiebureau creëerde zo een nieuw werkgeversmerk: job.ibz.be.

Hoewel job.ibz.be een visuele link met het hoofdmerk behoudt, heeft het een goed gedefinieerde persoonlijkheid (menselijk, betrokken, authentiek)en wordt het gevoed door ad hoc inhoud. Het doel: het vergroten van de reputatie van IBZ als moderne en stimulerende werkplek voor iedereen die haar waarden deelt en zich wil engageren in een flexibele organisatie.

In die context heeft The Crew een brandbook geproduceerd dat alle elementen van de ziel van job.ibz.be samenbrengt (de missie, visie en waarden; de tone of voice; logo’s, iconen en hun gebruik; gedetailleerde schrijfrichtlijnen in Frans en Nederlands; de online en offline toepassingen van het merk; sociale media, enz.) en een basiscommunicatieplan om het nieuwe werkgeversmerk te lanceren.

Daarnaast verzorgde The Crew het strategische ontwerp en het creatieve UX-design van de website, evenals ondersteuning bij de contentproductie. De website, ontworpen als een ruimte voor informatie en betrokkenheid, wordt het centrale punt van job.ibz.be: hij maakt jobaanbiedingen duidelijker en toegankelijker, creëert banden tussen mensen en de organisatie, inspireert hen via getuigenissen, verspreidt de nieuwste initiatieven, enzovoort.

Om de perceptie van job.ibz.be als IBZ-werkgeversmerk te versterken, ontwikkelde The Crew ten slotte een concept voor de eerste communicatiecampagne:

Ook jij kunt een super beburgeraar* worden.


Ook jij kunt een super bealerter* worden.


Ook jij kunt een super gezondheidscrisisser* worden.

Neologismen trekken de aandacht van het publiek en moedigen hen aan om meer te ontdekken. Terwijl het de merkwaarden onderstreept, versterkt dit concept dus het idee van IBZ als een voortdurend evoluerende organisatie die nieuwe banen aanbiedt voor geëngageerde jonge talenten. Sterker nog, bij hen gaat het niet alleen om werken, maar om werken voor iets waarin je gelooft.

mockups-design.com


Credits:

Client: IBZ (FPS Interior)
Strategy: Damien Walckiers
Project manager: Livia Corbelli
Creative Concept: Delfina Veron Chavanne
Graphic designer: Zoé Quertigniez, Danielle Verlinden, Johan Van Ransbeek

Copywriter: Tony Geudens, Jérôme van den Broek
Data Analist: Rik Peetermans