The Crew zegt 'Ja, maar...' tegen FOD Volksgezondheid

Crea / News

Gezondheid is vandaag meer dan ooit een belangrijk thema dat zowel patiënten als verzorgers bezighoudt. Om de diagnose te vergemakkelijken en de behandeling te verbeteren, heeft de FOD Volksgezondheid Mijn Gezondheid gelanceerd, een online portaal voor het delen van medische dossiers.

Steeds meer mensen aarzelen echter om gegevens online te delen om veiligheids- en/of privacyredenen. Daartoe heeft de FOD Volksgezondheid het agency The Crew gekozen om een informatie- en sensibiliseringscampagne op te zetten over het delen van gezondheidsgegevens en over de begrippen "geïnformeerde toestemming" bij burgers en beroepsbeoefenaars uit de sector. Dus ging het team enthousiast de uitdaging aan met een strategische aanpak en een creatief concept gebaseerd op transparantie om vertrouwen op te bouwen. 'Ja, maar...' is een dialoogcampagne die eerst de angsten van de doelgroep erkent en hen vervolgens informeert over de mogelijkheden van gegevensbeheer, toestemming, controle, toegangsrechten tot informatie en vooral de belangrijkste voordelen van het gebruik van het portaal. De communicatie verliep via verschillende instrumenten, kanalen en platformen: pers, sociale media, radio, tv, OOH, DOOH en een landingspagina.  

Credits

Klant: FOD Volksgezondheid 

Klantencontacten: Valérie Marlier, Cindy Collart, Isabelle Van Der Brempt... 

Directeur Strategie: Damien Walckiers 

Art Director: Delfina Veron Chavanne 

Copywriter: Livia Corbelli, Jérôme Van De Broeck, Marko Leus... 

Account Managers: Luc de Tillesse, Suzy De Vos... 

Project- en productiemanager: Dora Mariage 

Grafisch ontwerper: Danielle Verlinden 

Motion Design: Tim Tassent 

Manager digitale campagne: Rik Peetermans 

Productiebedrijven: Bleu Nuit, Toast Agency 

 

FODB28_2002_TV_SP…T_1_CONS_NL.mp4

FODB28_2002_TV_SP…_REL THER_NL.mp4

FODB28_2002_TV_SP…T_3_EXCLU_NL.mp4

 

 

 

FODB02_2002_AD_8…tion_FR_PRESS.pdf

FODB02_2002_AD_8…ion_NL_PRESS.pdf