Tijdens de eerste ronde van Google's Digital News Initiative fonds, dat betere journalistiek door innovatie en technologie nastreeft, kondigde de internetgigant aan dat het 27 miljoen euro zou investeren in 128 projecten. Google investeerde toen 2,3 miljoen euro in 6 Belgische projecten, waaronder een project van De Persgroep Publishing. De laatste maanden breidde de internetgigant een vervolg aan het initiatief doormiddel van een tweede ronde, waarin er 24 miljoen zal worden vrijgemaakt voor projecten uit 25 Europese landen. Uitgevers, bureaus, media en de individuen konden hun aanvraag indienen tot 11 juli 2016.
Vandaag maakte Google echter bekend welke 124 projecten er uit die tweede ronde steun zullen ontvangen. Onder de gelukkigen zijn ook twee Belgische initiatieven. Het eerste project dat steun zal krijgen van de internetgigant is er opnieuw eentje van Mediafin: HappyWall, een Belgisch innovatieproject dat streeft naar een betere gebruikservaring en een hogere conversie bij lezers van online kranten via een dynamische betaalmuur, dat ontwikkelt wordt in samenwerking met . NGDATA en Adhese. Het project zal van Google 250.000 euro steun krijgen. Daarnaast is ook een kleiner Belgische project geselecteerd van de International News Media Association (INMA), meerbepaald een platform dat resultaten van research projecten verzamelt om ze op Europese schaal te kunnen vergelijken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]