Een opleiding kiezen is niet evident. Zeker voor een 18-jarige die de overstap maakt naar de universiteit of de hogeschool. De UGent wil studenten helpen om een doordachte keuze te maken, om zo hun slaagkansen te vergroten. The Fat Lady, sinds zomer 2019 de vaste contentmarketingpartner van de UGent, verdiepte zich in het keuzeproces en de twijfels waar studenten mee zitten. Zo kon het bureau een programma ontwikkelen op maat van de studiekiezers.“De voorbije jaren communiceerde de universiteit vooral over zichzelf. We maakten de shift naar een customer centered aanpak,” zegt Koen Denolf, strateeg bij The Fat Lady.
Het contentprogramma bestaat uit een magazine waarbij elke editie focust op een ander deel van de journey naar de geschikte opleiding. In de videoreeks ‘Studentenklap’ geven eerstejaarsstudenten van de UGent een inkijk in hun studiekeuze en het studentenleven in Gent en Kortrijk. Ondersteunend worden ook Facebook en Instagram ingezet.
“The Fat Lady brengt communicatie voor én door studenten,” besluit Laurens Beke, directie communicatie en marketing UGent. “Samen zoeken we interessante verhalen die toekomstige studenten aanspreken. Ze bundelen getuigenissen over studiekeuze, het studentenleven en natuurlijk over de UGent.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]