Een opleiding kiezen is niet evident. Zeker voor een 18-jarige die de overstap maakt naar de universiteit of de hogeschool. De UGent wil studenten helpen om een doordachte keuze te maken, om zo hun slaagkansen te vergroten. The Fat Lady, sinds zomer 2019 de vaste contentmarketingpartner van de UGent, verdiepte zich in het keuzeproces en de twijfels waar studenten mee zitten. Zo kon het bureau een programma ontwikkelen op maat van de studiekiezers.“De voorbije jaren communiceerde de universiteit vooral over zichzelf. We maakten de shift naar een customer centered aanpak,” zegt Koen Denolf, strateeg bij The Fat Lady.
Het contentprogramma bestaat uit een magazine waarbij elke editie focust op een ander deel van de journey naar de geschikte opleiding. In de videoreeks ‘Studentenklap’ geven eerstejaarsstudenten van de UGent een inkijk in hun studiekeuze en het studentenleven in Gent en Kortrijk. Ondersteunend worden ook Facebook en Instagram ingezet.
“The Fat Lady brengt communicatie voor én door studenten,” besluit Laurens Beke, directie communicatie en marketing UGent. “Samen zoeken we interessante verhalen die toekomstige studenten aanspreken. Ze bundelen getuigenissen over studiekeuze, het studentenleven en natuurlijk over de UGent.”
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]