The Fat Lady maakte samen met namenexpert Floris Hülsmann een videoreeks voor Claim Je Idee, het contentplatform van DNS Belgium, dat antwoordt op vragen van startende ondernemers. Kijkers kregen nadien via Facebook gerelateerde artikels te zien, die dieper ingingen op elk onderwerp.
The Fat Lady is al jaren de vaste contentpartner van domeinnaambeheerder DNS Belgium. Samen met hen brengen ze via het platform Claim Je Idee inspirerende verhalen en tips voor startende ondernemers die zelf een originele bedrijfsnaam willen bedenken. Voor een nieuw videoformat contacteerde het bureau de Nederlandse namenexpert Floris Hülsmann van naamcreatiebureau Namarama.
In zijn uitvalsbasis Deventer werd een reeks van zes video’s ingeblikt. Elke video vertrekt vanuit een vraag rond namen waar startende ondernemers mee zitten. Die vragen werden gebaseerd op de zoekopdrachten van de doelgroep, zoals hoe je een originele bedrijfsnaam bedenkt of wat te doen als je internationale ambities hebt.
Philip Du Bois, general manager van DNS Belgium, kijkt tevreden terug op de samenwerking: “Eén van de doelstellingen van DNS Belgium is het digitaal bewustzijn vergroten. Ons contentplatform Claim Je Idee wijst startende ondernemers op een entertainende manier op het belang van een sterke bedrijfs- en domeinnaam. Toen The Fat Lady ons voorstelde om een videoreeks te maken met namenexpert Floris Hülsmann, waren we meteen enthousiast. Het is een leuke, samenhangende reeks geworden. De video’s zijn professioneel en mooi gemaakt, met de nodige animaties.”
De video’s werden van januari tot april tweewekelijks verspreid via Facebook en Instagram om awareness te creëren rond het bedenken van een eigen bedrijfsnaam. Enkele dagen na elke video werden de Nederlands- en Franstalige kijkers geretarget met een gerelateerd artikel dat dieper inging op het onderwerp. Via deze artikels (en Google ads) kwamen de bezoekers op de website van Claim Je Idee terecht. Zo werd traffic gecreëerd naar de content op de website.
De video’s bereikten zowel op Facebook als op Instagram 180K kijkers. Op Facebook bleek vooral de video rond de vraag of je serieus genoeg overkomt met een grappige bedrijfsnaam populair. Kijkers op Instagram bleken het meest geïnteresseerd in de video over internationale ambities.
De CTR van de artikels ligt met 2,03% van de Nederlandstalige en 1,84% van de Franstalige doelgroep hoger dan het gemiddelde in de technologiesector. Ook hier bleek het artikel rond grappige bedrijfsnamen goed te scoren. Een op vier Nederlandstaligen en een op drie Franstaligen klikten door op de Google ads over hoe je een bedrijfsnaam bedenkt.