The Little Voice activeert de vriendschapsmodus voor Vivalis

Crea / News

Steeds meer jongeren kampen met psychische problemen. Een recente studie over het gezondheidsgedrag van schoolgaande kinderen in Wallonië en Brussel laat zien dat tussen de 18% en 38% van de leerlingen in het 4e, 5e en 6e middelbaar zich eenzaam voelt. In Brussel is dat zelfs 24%.

Om iets te doen met deze zorgwekkende cijfers, heeft Vivalis aan The Little Voice gevraagd om een bewustmakingscampagne rond geestelijke gezondheid te maken. Deze campagne richt zich op jongeren van 15 tot 25 jaar in Brussel en gebruikt het herkenbare AAN/UIT-symbool van smartphones om hen uit te nodigen “te switchen naar vriendschapsmodus”.

Om de campagne extra aantrekkelijk te maken, heeft The Little Voice een rap-audiospot gemaakt die je kunt beluisteren op Spotify en digitale radio, in zowel het Frans als het Nederlands. Daarnaast zijn er video’s geproduceerd die de voordelen van de “vriendschapsmodus” laten zien, verspreid via populaire platforms zoals TikTok, YouTube, Snapchat en Instagram. Ook is er een speciale landingspagina op de Vivalis-website, waar jongeren handige hulpmiddelen kunnen vinden om hun sociale netwerken te versterken of hulp te zoeken.

Credits:

Client: Vivalis.brussels
Direction créative: Laurie Lacourt
Copywriting: Gino Delben
Client director: Philippe De Wulf
Strategy: Oussama Laouti
Acounting: Michaël Desmet
Réalisateur / DOP: Guillaume Zangh
Art director: Astrid Verdeyen
Motion designer: François Deboeck
Spot radio: Louis Finn