The Marcom Engine en BMW Belux gaan samen op zoek naar een nieuwe horizon

BMW Belux is al sinds 2012 trotse sponsor van de Rode Duivels. In het kader van de voetbalwedstrijden in 2024 wilde het merk het partnership extra in de verf zetten met een campagne in samenwerking met The Marcom Engine (de strategische alliantie tussen Serviceplan Group, Media.Monks en Berylls).
‘A new horizon’
‘A new horizon’ verwijst naar de overgang van oud naar nieuw. Want net zoals de Rode Duivels zichzelf opnieuw hebben uitgevonden, komt BMW ook met een nieuw elektrisch model: de BMW iX2. De campagne richt zich enerzijds op een brede doelgroep van BMW- en voetballiefhebbers en anderzijds op BMW-verdelers over het hele land.
Starten doet BMW met een wedstrijd: deelnemers delen hun beste wensen voor de Rode Duivels via de website. Eén gelukkige winnaar mag op 26 juni naar Stuttgart reizen in een 100% elektrische BMW iX2om een wedstrijd van de Rode Duivels bij te wonen. Daarop volgt in juni een awareness-luik, waarin BMW bewijst een fiere sponsor van de Rode Duivels te zijn.
De BMW Dreams Wrap
Voor de campagne ‘A new horizon’ zet BMW in op verschillende kanalen: organic social, paid social, display, online video, POS-materiaal voor BMW Verdelers, online content en e-mails.
Bovendien lanceren The Marcom Engine en BMW Belux nog een activatie: na de online wedstrijd volgt de BMW Dreams Wrap. De BMW iX2 waarmee de winnaar naar Duitsland rijdt om voor de Rode Duivels te supporteren wordt gewrapt met alle leuke wensen van de deelnemers.
Credits:
- Agency : The Marcom Engine (Serviceplan, Media.Monks & Berylls)
- Brand: BMW
- Client: BMW Group Belux
- Contact: Sarah Heivers, Laetitia Thonar, Manon Speleers, Pascale Goudvis, Georges Pagalis, Kirsten Major, Anne-Katrien van Pottelberge, Alice Verbeke
- Campaign Title: BMW Red Devils
- Account team: Davy Couscouras, Nathalie Vergught, Silvan Schreuder, Liesbeth Stevens
- Copywriters/Art Director: Sander Van Den Broecke, Tom De Vliegher, Bruno Hansen
- Producers: Arnaud Muller, Yevhenii Kuzmin
- Digital Agency : Plan.Net (Serviceplan Group)
- Digital Project Management & Webmastering: Alexander Strobbe, Ben Cleners, Sami El Nakadi
- Digital Media Agency: Mediaplus (Serviceplan Group)
- CRM : Wijnants Anouk, Gaëlle D’haese
- Connections Planner : Axelle Raquet, Robin Gérondal
- Social Media Expert : Axelle Raquet
- Production: Gonzalo Riu, Sebastián Lemos, Bar Valdez, Maryna Leshchenko, Freddy Groote, Manish Arora, Yevhenii Kuzmin
- Fotographer; Dennis Noten en Andreas Van Esbroeck
- Videographer: Gauthier Le Compte
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]