The New York Times gelooft in branded content

The New York Times zal zijn inkomsten uit branded content dit jaar verhogen tot 50 miljoen dollar. Dat verwacht Mark Thompson, directeur van The New York Times. Hij wijdt er in het Reuters Digital News Report een artikel aan onder de titel 'The Challenging New Economics of Journalism'.
The New York Times richtte meer dan twee jaar geleden een aparte afdeling voor branded content op onder de naam T Brand Studio. Die afdeling telt ondertussen 70 werknemers: journalisten, ontwerpers, ingenieurs en videomakers. Vanwege het grote succes van de nieuwe business opende ze onlangs een tweede filiaal in Londen. Opmerkelijk is het succes van mobiele content: de reclame-inkomsten daaruit zijn op één jaar tijd zowat verdubbeld.
Mark Thompson waarschuwt in zijn artikel dat branded content alleszins duidelijk moet afgescheiden worden van journalistieke inhoud. Inhoud gemaakt door derden kan tussen journalistieke bijdragen gebracht worden, maar de scheidslijn moet duidelijk merkbaar zijn voor iedereen.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]