The New York Times gelooft in branded content

The New York Times zal zijn inkomsten uit branded content dit jaar verhogen tot 50 miljoen dollar. Dat verwacht Mark Thompson, directeur van The New York Times. Hij wijdt er in het Reuters Digital News Report een artikel aan onder de titel 'The Challenging New Economics of Journalism'.
The New York Times richtte meer dan twee jaar geleden een aparte afdeling voor branded content op onder de naam T Brand Studio. Die afdeling telt ondertussen 70 werknemers: journalisten, ontwerpers, ingenieurs en videomakers. Vanwege het grote succes van de nieuwe business opende ze onlangs een tweede filiaal in Londen. Opmerkelijk is het succes van mobiele content: de reclame-inkomsten daaruit zijn op één jaar tijd zowat verdubbeld.
Mark Thompson waarschuwt in zijn artikel dat branded content alleszins duidelijk moet afgescheiden worden van journalistieke inhoud. Inhoud gemaakt door derden kan tussen journalistieke bijdragen gebracht worden, maar de scheidslijn moet duidelijk merkbaar zijn voor iedereen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]