The One Show 2022 snoeit in kanshebbers, België blijft overeind

Awards / News

De jurlyleden van The One Show zijn opnieuw samengekomen. Dit keer voor een tweede blik op hun finalisten, met als doel te beslissen welke campagnes definitief doorstoten naar de finale. Er werd stevig gesnoeid in de lijst, met als resultaat (hieronder) de enige echte finalisten voor The One Show 2022.

Area 23 New York voert dit jaar de lijst aan met maar liefst 48 nominaties. Daarmee steekt het Leo Burnett Chicago, met 44 plaatsen op de lijst, net voorbij. Ogilvy UK staat op de derde plaats met 36 kanshebbers. Skip the tralala en over naar België? Mutant, Wunderman Thompson en At-the-table vallen in deze tweede ronde af, maar BBDOMortierbrigade, Happiness, Publicis Groupe, FamousGrey en Ogilvy Social.Lab zijn nog steeds in the running. Jawel, ons kleine landje heeft veel mooi werk om trots op te zijn.  

De 19 kanshebbers:

Branded Enterainment

  • BBDO Belgium / Brussels - Games / Gaming - Decathlon - The Breakaway
  • BBDO Belgium / Brussels - Experiential / Virtual Events - Decathlon - The Breakaway
  • Mortierbrigade / Brussels - Music Videos - TwinToes - The Playlist Song 

Direct Marketing

  • Happiness / An FCB alliance / Brussels - Physical Items - Canon - ReStory

Experiential & Immersive 

  • BBDO Belgium / Brussels - Events / Stunts / Competitions / Virtual - Decathlon - The Breakaway
  • BBDO Belgium / Brussels - Augmented, Virtual & Mixed Reality (AR, VR, MR) - Decathlon - The Breakaway

Film 

  • Mortierbrigade / Brussels + Czar / Brussels - Under 50k Budget - Equal Pay Day - The Umbilical Cord
  • Mortierbrigade / Brussels + Czar / Brussels - Online Films & Video, Long Form, Single - Equal Pay Day - The Umbilical Cord

Gaming

  • BBDO Belgium / Brussels - Web Games / Brand Integration / Placement - Decathlon - The Breakaway

Health & Wellness

  • Mortierbrigade / Brussels - Integrated Branding - Brussels Mobility - Feet 

Interactive, Online & Mobile

  • BBDO Belgium / Brussels - Online Community, Use of Existing Platform - Decathlon - The Breakaway
  • BBDO Belgium / Brussels - Gaming, Computer & Console - Decathlon - The Breakaway
  • FamousGrey / Brussels + Volvo Car Belux / Brussels + Mindshare + Hogarth - Utility & Ecommerce - Volco Car Belux - The Volvo Street Configurator 
  • Happiness / An FCB alliance / Brussels + FCB Mexico / Mexico City - Online Advertising & Native Ads - OVK / PEVR (Parents of road victims) - Empty Rooms 

Out of Home

  • Publicis Groupe Belgium & The Netherlands / Brussels + Publicis Emil Germany / Berlin - Brand Installations - Mercedes-Benz -  Millboard 

Public Relations 

  • Happiness / An FCB alliance / Brussels + FCB Mexico / Mexico City - Brand Partnerships - OVK / PEVR (Parents of road victims) - Empty Rooms 

Radio & Audio 

  • Mortierbrigade / Brussels - Online & Streaming Audio Advertising - TwinToes - The Playlist Song
  • Ogilvy Social.Lab / Brussels + NGroup - Brand Partnerships - NRJ x Pink Ribbon - Mix For Boobs

Social Media

  • Mortierbrigade / Brussels - Social Channel & Single Platform - TwinToes - The Playlist Song

Elke inzending op deze lijst gaat gegarandeerd met één One Show Merit naar huis. Een klein aantal onder hen maakt kans op een Bronze Pencil, een nog kleiner aantal op een Silver Pencil en the lucky few op een Gold Pencil. En nadat ook de Best of Disciplines en de Special Awards zijn toegekend, zal slechts één inzending op de lijst – van de duizenden en duizenden inzendingen – de Best of Show winnen! We komen meer te weten tijdens de Creative Week van 16-20 mei. Allez les Belges!